۲۸ دی ۱۳۹۴، ۱۷:۵۸
کد خبر: 81926044
T T
۰ نفر
335 هزار نخ سيگار قاچاق در تويسركان كشف و ضبط شد

تويسركان - ايرنا - فرمانده انتظامي تويسركان گفت: محموله سيگار قاچاق به تعداد 335 هزار و 400 نخ در اين شهرستان كشف و ضبط شد.

سرهنگ محمد معصومي دوشنبه در گفت و گو با ايرنا افزود: ارزش ريالي اين محموله قاچاق كه با دو دستگاه خودرو حمل مي شد رقمي افزون بر يك ميليارد و 200 ميليون ريال است.
وي ادامه داد: با توجه به اخبار رسيده مبني بر انتقال و جابجايي كالاي قاچاق از مسير فرعي نهاوند به سمت روستاي باباكمال و شهرستان ملاير، مأموران انتظامي دايره مبارزه با قاچاق كالا و ارز با اجراي ايست و بازرسي مقطعي در مسير مربوطع، كنترل خودرهاي هاي عبوري را در دستور كار خود قرار دادند.
وي اظهار كرد: پس از ايست و بازرسي هاي صورت گرفته در محورهاي برون شهري، نيروي انتظامي اين ناحيه به دو دستگاه سواري پژو مشكوك شده و دستور توقف آنها را صادر مي كند.
فرمانده انتظامي تويسركان افزود: با توجه به دستور ايست، دو دستگاه پژو قصد فرا از محل را داشتند كه بلافاصله ماموران انتظامي متوجه موضوع شده و در نهايت با تعقيب و گريز و بهره گيري از سيخك و پنجر كردن لاستيك خودروها، هر دو دستگاه خودرو متوقف شدند.
معصومي عنوان كرد: پس از متوقف شدن خودورها و بازرسي از آن، 335 هزار و 400 نخ سيگار خارجي قاچاق كشف شد و راننده و سرنشينيان خودروها نيز دستگير شدند.
وي تصريح كرد: اين دو دستگاه خودرو از شهرستان جوانرود استان كرمانشاه بارگيري كرده و به مقصد تهران در حركت بودند.
فرمانده انتظامي تويسركان خاطرنشان كرد: متهمان نيز به همراه پرونده تشكيل شده براي طي مراحل قانوني به مراجع قضايي ارجاع داده شدند.
وي همچنين از كشف محموله البسه قاچاق به ارزش پنج ميليارد ريال خبر داد و افزود: پرسنل پاسگاه روستاي سيدشهاب تويسركان حين اجراي ايست و بازرسي مقطعي و اجراي طرح مبارزه با قاچاق كالا و ارز، هنگام كنترل خودورهاي عبوري به يك دستاه كاميون بنز مشكوك مي شوند.
وي اظهار كرد: مأموران اين فرماندهي در بازرسي از خودوري تعداد 15 هزار و 167 قلم البسه قاچاق به ارزش تقريبي پنج ميليارد ريال كشف كردند.
فرمانده انتظامي تويسركان با بيان اينكه البسه قاچاق كشف شده به صورت گوني هاي پلاستيكي جاسازي شده بودند، افزود: راننده كاميون بر روي گوني ها به صورت ماهرانه اي كاغذ و چسب زده و گوني ها را بسته بندي كرده بود.
معصومي با اشاره به اينكه راننده از شهرستان كامياران به مقصد تهران بارگيري كرده بود، عنوان كرد: پس از بازرسي از خودور و كشف كالاي قاچاق، كالاي مكشوفه براي تحويل و طي مراحل اداراي و قضائي به دايره مبارزه با قاچاق كالا و ارز پليس آگاهي اين فرماندهي تحويل داده شدند.
وي تصريح كرد: پرونده مورد نظر نيز تشكيل و به همراه راننده به مراجع قضايي اعاده و راننده خدور با قرار يك و نيم ميليارد تومان روانه زندان شد.
تويسركان يكي از شهرستان هاي استان همدان واقع در 90 كيلومتري شهر همدان است.
7524/6993