۱۱ بهمن ۱۳۹۴، ۱۴:۲۰
کد خبر: 81942861
T T
۰ نفر

كارگروه رسانه انتخابات در تربت حیدریه تشكیل شد

۱۱ بهمن ۱۳۹۴، ۱۴:۲۰
کد خبر: 81942861
كارگروه رسانه انتخابات در تربت حیدریه تشكیل شد

تربت حیدریه- ایرنا- رئیس ستاد انتخابات حوزه انتخابیه تربت حیدریه، زاوه و مه ولات از تشكیل كارگروه رسانه انتخابات با محوریت روابط عمومی فرمانداری و تعامل و همكاری مدیران روابط عمومی دستگاه های اجرایی در این حوزه خبر داد.

به گزارش ایرنا، مهدی ناصری روز یكشنبه در همایش فصلی شورای هماهنگی روابط عمومی های تربت حیدریه كه به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد، افزود: وظیفه كارگروه، تولید و نشر اخبار و فعالیت های فرهنگی در حوزه انتخابات هفتم اسفند، با هدف تحقق مشاركت حداكثری مردم در این رویداد سیاسی است.
وی با بیان اینكه ملاك ما در انتخابات مر قانون است، گفت: مدیران روابط عمومی دستگاه ها باید ضمن رعایت منشور اخلاقی انتخابات كه همان رعایت اصل بیطرفی است، از هر اقدامی كه منجر به توهین و تفرقه شده و زمینه وحدت و همدلی بین مردم و مسئولان را بر هم بزند، پرهیز كنند.
معاون سیاسی، اجتماعی فرماندار تربت حیدریه به وضعیت متقاضیان شركت در انتخابات تربت حیدریه اشاره و اظهار كرد: از مجموع 47 داوطلب نمایندگی مجلس شورای اسلامی در این حوزه انتخابیه، صلاحیت 28 نفر از سوی هیات های نظارت احراز شده است.
وی افزود: از مجموع 49 نفر متقاضی حضور در عرصه رقابت های انتخاباتی، دو نفر انصراف دادند و دو نفر نیز توسط هیات اجرایی رد صلاحیت شده بودند كه هیات نظارت مجددا صلاحیت 47 نفر را مورد ارزیابی قرار داد.
وی گفت: از این تعداد 10 نفر رد صلاحیت شدند، 9 نفر صلاحیت شان احراز نشد و در نهایت صلاحیت 28 نفر مورد تایید هیات نظارت قرار گرفت.
ناصری افزود: داوطلبانی كه صلاحیت آنها رد و یا احراز نشده، بر اساس قانون فرصت اعتراض و رسیدگی مجدد دارند كه نحوه و چگونگی آن به متقاضیان ابلاغ شده است.
وی گفت: البته دو نفر نیز تقاضای انتقال داده اند كه یك نفر متقاضی انتقال از حوزه انتخابیه مشهد و كلات به حوزه تربت حیدریه و دیگری از حوزه تربت حیدریه به حوزه سرخس بوده است.
ناصری افزود: در انتخابات پیش رو در حوزه انتخابیه تربت حیدریه 101 شعبه اخذ رای اعم از شهری و روستایی تدارك دیده شده و جمعیت واجد شرایط اخذ رای نیز حدود 135 هزار نفر برآورد می شود.
وی گفت: در انتخابات دوره قبل 254 شعبه اخذ رای در شهرستان های تربت حیدریه، زاوه و مه ولات ساماندهی شده بود كه در آن دوره 156 هزار و 287 نفر از واجدان شرایط، معادل 86 درصد از جمعیت واجد شرایط در انتخابات شركت كردند.
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه تربت حیدریه نیز در این همایش گفت: مردم باید افرادی را به مجلس بفرستند كه صاحب صلاحیت، پیرو ولایت فقیه و انقلابی باشند.
حجت الاسلام ابوالفضل آرمان با تاكید بر لزوم حضور نمایندگان ولایتمدار در مجلس، افزود: نماینده ای كه حقوق بگیر كشورهای غربی باشد، چگونه می تواند مورد تایید رهبری باشد؟
وی ضمن رد این ادعا كه برخی به دنبال تشكیل مجلسی همسو با دولت هستند، گفت: مجلس باید مستقل از دولت باشد تا چنانچه خطا و انحرافی در دولت مشاهده كرد، با آن برخورد كند.
شهرستان های تربت حیدریه، زاوه و مه ولات، مشتركا دارای یك كرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی هستند.
دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره انتخابات خبرگان رهبری جمعه هفتم اسفند برگزار می شود.
مركز شهرستان 250 هزار نفری تربت حیدریه در 150 كیلومتری جنوب غربی مشهد قرار دارد.
6121/5132