۲۶ بهمن ۱۳۹۴، ۱۴:۵۸
کد خبر: 81964938
T T
۰ نفر
نقش تعیین كننده دانشگاه ها در ایجاد شور انتخاباتی و انتخاب اصلح

گرگان - ایرنا- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان گفت: در جهت تحقق مشاركت حداكثری مردم در انتخابات دانشگاههای استان نقش تعیین كننده داشته و از آنان انتظار داریم در فضایی به دور از حاشیه و با رعایت قانون، شور و نشاط انتخاباتی و زمینه انتخاب اصلح را فراهم كنند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از استانداری گلستان علی اصغر طهماسبی در نهمین جلسه كمیسیون دانشجویی شورای تأمین استان، تصریح كرد: دانشگاهها باید شور انتخاباتی را به یك شور و نشاط آگاهانه و علمی تبدیل كنند و در جهت تقویت آگاهی، نگاه عقلی و علمی به مقوله انتخابات تلاش نمایند.
رئیس ستاد انتخابات استان گلستان ادامه داد: وظیفه دانشگاهیان این است كه با ارائه تحلیل های علمی و زمینه سازی گفتگوهای عالمانه و دانشگاهی، نگاه جامعه به انتخابات را ارتقاء دهند و مردم و شهروندان را برای انتخاب اصلح آماده كنند.
طهماسبی افزود: اساتید دانشگاه و دانشجویان به عنوان گروههای مرجع و مورد اعتماد مردم نقش تعیین كننده ای در انتقال پیام مسئولان به جامعه برای مشاركت گسترده در انتخابات دارند ،ضمن اینكه توانمند سازی جامعه برای انتخاب اصلح از دیگر وظایف خطیر دانشگاهها در ایام انتخابات است.
وی همچنین یادآور شد: دانشگاهیان همواره در سپهر سیاسی كشور سرنوشت ساز بوده و این مهم را در رویدادهای مختلف تاریخی از 16 آذر 42 تا مبارزه با رژیم پهلوی، پیروزی انقلاب اسلامی بارها به اثبات رسیده اند.
رئیس كمیسیون دانشجویی گلستان در ادامه با تأكید بر لزوم ارج نهادن مسئولان دانشگاهها به فعالیت كانون ها، انجمن ها و تشكل های دانشجویی اضافه كرد: اهمیت دادن به این تشكل ها باعث خواهد شد تا دانشجویان ما كمتر در معرض آسیب های اجتماعی قرار گیرند.
در دانشگاه ها و مراكز آموزش عالی استان گلستان حدود 90 هزار نفر دانشجو در رشته ها و مقاطع مختلف مشغول به تحصیل هستند.
سید علی میرباقری مدیركل سیاسی و انتخابات استانداری و دبیركمیسیون دانشجویی شورای تأمین گلستان هم گفت: برای ایجاد شور و نشاط انتخاباتی در دانشگاهها باید به گونه ای برنامه ریزی كنیم كه ضمن تحقق مشاركت حداكثری، در چهارچوب قانون به همه سلایق شركت كننده در انتخابات، فرصت برابر برای ارائه دیدگاه های خود داده شود.
انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری هفتم اسفندماه سال جاری در سراسر كشور برگزار می شود.
مردم استان یك میلیون و 850 هزار نفری گلستان در این روز هفت نماینده خود در مجلس شورای اسلامی و دو نماینده مجلس خبرگان رهبری را انتخاب و روانه این مجالس خواهند كرد.
1648