۲۷ بهمن ۱۳۹۴، ۱۶:۳۷
کد خبر: 81966681
T T
۰ نفر
حجت الاسلام شيخ بهايي: خبرگان بهترين افراد براي حمايت از رهبري هستند

كرمان - ايرنا - نامزد انتخابات مجلس خبرگان رهبري در استان كرمان گفت: خبرگان بهترين افراد براي حمايت از رهبري هستند تا اين جايگاه را براي مردم تببين كنند و آنها را به دنبال ايشان سوق دهند و نگذارند نفاق در جامعه نفوذ كند.

حجت الاسلام احمد شيخ بهايي روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: زماني كه فردي مسئوليت رهبري را به دوش گرفت ساير افراد جامعه و در راس همه، اعضاي مجلس خبرگان بايد ايشان را حمايت كنند.
وي اظهار كرد: نمايندگان مجلس خبرگان رهبري نبايد بگذارند افرادي برخلاف مواضع صحيح و اصولي رهبري كه همان مواضع اسلامي است موضع بگيرند و به آن خدشه اي وارد كنند.
وي گفت: وظايف خبرگان رهبري بعد از تعيين رهبري در حقيقت تقويت، حمايت، همدلي و همراهي با رهبر است تا بتواند وظايفي را كه شرع بر عهده ايشان گذاشته و مردم انتظار دارند كه البته همان حمايت از مستضعفان، پيشبرد اسلام ناب، اجراي عدالت و معنويت و مقاومت مقابل استكبار است را به منصه ظهور برساند.
نامزد انتخابات پنجمين دوره مجلس خبرگان رهبري با بيان اينكه البته نظارت نيز در كنار حمايت از رهبري برقرار خواهد بود افزود: اينكه از ابتدا بحث نظارت را مطرح كنند حتي اگر انديشه اي سوء به دنبالش نباشد، نوعي بي سليقگي است.
وي بيان كرد: رهبر معظم انقلاب اسلامي در 27 سال گذشته و عهده داري مسئوليت رهبري اين نظام مباني كاملا روشني داشته اند.
حجت الاسلام شيخ بهايي گفت: سياست هاي اصولي و مواضع روشنگرانه رهبر معظم انقلاب اسلامي مشخص بوده و ايشان همواره دولت ها را حمايت كرده، نقاط مثبت دولت ها را تاكيد كرده و راه را نيز نشان داده اند.
وي افزود: دولت ها نيز بر حسب توان خود كند و تند بوده و برخي در اجراي پاره از منويات رهبري جلوتر و برخي عقب تر بوده اند.
وي گفت: مجلس خبرگان رهبري سال 1368 به بهترين وجه به وظيفه خود در زمينه تعيين رهبر عمل كرد و آيت الله خامنه اي (مدظله العالي) بهترين گزينه براي مسئوليت رهبري نظام جمهوري اسلامي ايران بوده و هستند.
نامزد مجلس خبرگان رهبري از حوزه انتخابيه كرمان افزود: اين مجلس بعد از تعيين رهبري حمايت از مواضع اصولي و صحيح ايشان را بر عهده دارد كه در اين زمينه به وظيفه خود عمل كرده است.
وي گفت: مسائل مربوط به رهبري محرمانه و غير رسانه اي است بنابراين نمي توان به طور كامل از بيرون، عملكرد مجلس خبرگان رهبري را ارزيابي كرد.
شيخ بهايي بيان كرد: مجلس خبرگان رهبري مجلسي تخصصي است و نمايندگان اين مجلس متخصصان فن هستند لذا بسياري از مسايل تخصصي قابل طرح در مجامع عمومي نيست و براي همين در زمينه انتخاب رهبري قانون اساسي موضوع را دو لايه ديده و آن انتخاب با واسطه مردم است.
وي تصريح كرد: دشمن در كمين است به هر شيوه اي به جايگاه ولايت فقيه لطمه وارد كند و اگر مباحث تخصصي در مجامع عمومي مطرح شوند نمي توان آنها را از نامحرمان پنهان كرد.
وي گفت: رهبري ستون و خيمه نظام جمهوري اسلامي است و جايگاه رفيعي از نظر ظاهري و معنوي دارد لذا شخصي كه مي خواهد براي اين مسئوليت انتخاب شود بايد بهترين فقيه، عادل، باتقوا، مدير، مدبر، شجاع، و بصيرترين افراد باشد.
نامزد مجلس خبرگان رهبري در كرمان با بيان اينكه حساس ترين و مهمترين وظيفه مجلس خبرگان، انتخاب رهبري است تصريح كرد: اما قبل از انجام اين وظيفه خطير بايد دائم شرايط و افراد مد نظر را رصد كند تا در لحظه نياز بتواند تصميم بگيرد.
وي افزود: سياست كلي رهبر معظم انقلاب اسلامي در حمايت از دولت ها در اين دولت هم ادامه داشته به حدي كه سال جاري را به عنوان دولت و ملت همدلي و همزباني نام گذاري كردند.
وي گفت: اميدواريم دولت در همين مسيري كه در پيش گرفته و در شعارهايش بر آن تاكيد مي كند كه درصدد اجراي منويات رهبري است، استقامت بورزد.
نامزد انتخابات پنجمين دوره مجلس خبرگان رهبري افزود: دولت نبايد باز شدن درهاي تحريم را به معناي واردات بي رويه و بي توجهي به توليدات داخلي بداند بلكه سياست هاي اقتصاد مقاومتي را كه بر گرفته از آيات و روايات شرع مقدس و منافع ملي است وجهه همت خود قرار دهد.
وي بيان كرد: دولت از شرايط پساتحريم براي تقويت اقتصاد مقاومتي و رفع مشكلات مردم استفاده كند.
وي افزود: آنچه از دغدغه هاي رهبر معظم انقلاب اسلامي در زمينه برجام مي توان برداشت كرد اين است كه ايشان بشدت نگران چند مساله بودند.
حجت الاسلام شيخ بهايي گفت: يكي اينكه در زمان اجراي برجام از روحيه مقاومت ما مقابل استكبار كاسته شود يا آن را از دست بدهيم.
وي افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامي نگرانند در ضمن برجام دستاوردهاي بزرگ هسته اي را از دست بدهيم و اقتصاد مقاومتي و درون گرا را به اقتصاد برون گرا تبديل كنيم.
وي گفت: با اينكه مذاكرات با اذن رهبر معظم انقلاب اسلامي انجام شد اما ايشان فرمودند به اينها بفهمانيد كه ما به دنبال سلاح هسته اي نيستيم و بفمانيد كه در طول اين سالها به ملت ما ظلم كرده اند.
مدرس حوزه بيان كرد: رهبري فرمودند مراقب باشيد اين طور نباشد بگوييم چيزي از دست نداده ايم، نه چيزهاي سنگيني را داديم تا اين مقدار را گرفتيم و همين مقدار را هم با حمايت و استقامت مردم و تاكيد بر مواضع اصولي مان گرفتيم.
وي افزود: بعد از اين هم بايد مراقب باشيم زيرا دشمن به خون ما تشنه و منتظر فرصت براي ضربه زدن به اسلام است.
نامزد مجلس خبرگان رهبري در استان كرمان گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامي ضمن اينكه تلاش هاي تيم هسته اي را به شدت تاكيد و تاييد مي كردند، مراقب بودند اين تاييد و تكريم به عنوان تطهير چهره آمريكا تلقي نشود.
وي افزود: برجام نبايد به عنوان فتح الفتوح مطرح شود بلكه معامله اي بوده كه ما در آن بخشي را داده ايم و چيزهايي را نيز گرفته ايم.
وي تصريح كرد: بايد مراقبت كنيم دشمن حليه گر در مقام اجراي برجام حيله نكند.
حجت الاسلام شيخ بهايي گفت: تيم فرهنگي دولت نيز بايد همت خود را در تقابل با تهاجم فرهنگي دشمن با شناخت كامل از آن بگذارند و اين دغدغه رهبر معظم انقلاب را برطرف كنند.
وي اظهار كرد: تيم فرهنگي دولت با به كارگيري عملكرد صحيح در اين زمينه اقدامات خود را ارزيابي كنند و اگر سياست هايي نادرست بوده آن را اصلاح كنند.
وي گفت: تاكيد رهبري در زمينه فناوري بر توليد علم، نهضت نرم افزاري و كرسي هاي آزادانديشي بوده است كه دولت در اين زمينه بيش از پيش اقدام كند.
مدرس حوزه افزود: رهبري تاكيد دارند نبايد حركت شتابنده علمي متوقف شود لذا بايد در اين راستا اقدام شود.
نامزد انتخابات مجلس خبرگان رهبري در حوزه انتخابيه كرمان گفت: طرح تحول سلامت اجرا شده و مورد تاييد قرار گرفته است كه البته نياز به حمايت دارد.
وي افزود: دولت كارهاي زيادي انجام داده اما كارهاي نكرده بسياري نيز وجود دارد و اشتباهاتي هم در كارها وجود دارد لذا بايد دائم رصد كنند و اشتباهات را به حداقل برسانند.
حجت الاسلام احمد شيخ بهايي يكي از پنج نامزد انتخابات پنجمين دوره‌ مجلس خبرگان رهبري از حوزه انتخابيه استان كرمان است.
استان كرمان سه نماينده در مجلس خبرگان رهبري دارد.
انتخابات پنجمين دوره مجلس خبرگان رهبري همزمان با انتخابات دهمين دوره مجلس شوراي اسلامي هفتم اسفند برگزار مي شود.
3029/3028