شور و اشتياق هواداران نامزدها در ستادهاي تبليغاتي هر روز بيشتر مي شود و نصب بنرهاي بزرگ از چهره نامزدها همراه با پخش سرودهاي انقلابي در ستادهاي داير ، حال و هواي شهر را انتخاباتي كرده است.
يكي از نامزد انتخاباتي حوزه اراك، خنداب و كميجان در اقلام تبليغاتي پخش شده ، تصوير خود را با ماسك در برابر دهان و بيني به نمايش گذاشته و در حاشيه اين پوستر ها جمله « نفس با رنگ خاكستري» درج شده و در زيرنويس آن آمده است كه تا زماني كه مشكلات مردم كمتر نشود و نفسي راحت نكشند ماسك را از صورت بر نخواهم داشت.
درج سوابق كاري و فعاليت هاي حرفه اي در زمينه هاي اجتماعي، پژوهشي و فرهنگي در اقلام تبليعي نامزد ها از شيوه هايي است كه براي جلب آراي مردم استفاده شده است.
انبوهي از شعارها و قول ها در بين تبليغات نامزدها به چشم مي خورد كه نمونه آن وعده گسترش سيستم هاي حمل و نقل عمومي، انتقال واحدهاي آلاينده به خارج از شهر، تصويب قوانين شهرسازي جديد با محوريت ايجاد شهر هاي امن، حل معضل آلودگي هواي اراك، مبارزه با فساد اداري، ارتقاي جايگاه اجتماعي بانوان و توسعه سيباسي و مدني است.
بهره گيري از شيوه هاي احساسي و روانشناختي در تبليغات با ژست هاي مختلف از جمله شگردهايي است كه در تصاوير تبليغاتي محيطي در اراك به خوبي از ان بهره گرفته شده است.
يكي از نامزدهاي انتخابات مجلس دهم با ژستي كه در نگاه نخست بيننده را جلب مي كند در پوستر تبليغاتي خود مردم را به همدلي دعوت كرده و جمله با هم اراك را مي سازيم را مطرح كرده است.
اين نامزد در اقلام تبليغاتي خود شعارهاي پيگيري كاهش آلودگي هواي شهرستان اراك تا حصول نتيجه، حل معضل بيكاري از طريق مجلس، كمك در راستاي توليد و احياي صنعت استان مركزي به ويژه اراك، پيگيري و كمك براي به كارگيري مسئولان بومي را از مهمترين اهداف خود ذكر كرده و برنامه 15 ماده اي را منتشر كرده است.
اقلام تبليغي نامزدها تنها به پوستر و تراكت ختم نمي شود بلكه چاپ سررسيد و تقويم، نوشت افزار با شعارهاي تبليغي از ديگر روش هاي نامزدها است.
پاكدستي، مجرب بودن، برنامه محوري، «تدبر، صداقت،تعهد و تخصص مساوي پيشرفت»، نظارت بر اجراي قانون و حسن جريان امور، مبارزه با مافياي قدرت و ثروت، مبارزه با فساد اداري و فساد اقتصادي، احياي دامداري و كشاورزي، حق بيمه و بازنشستگي براي روستائيان، طرح هاي ويژه براي آموزش و مهارت و اشتغال بانوان روستايي، درمان صد در صد رايگان براي روستاييان از جمله شعارهايي است كه در اقلام تبليغي برخي نامزدهاي انتخاباتي دهمين مجلس شوراي اسلامي حوزه انتخابيه اراك، كميجان و خنداب از آن ها بهره برده شده است.
برخي از نامزدها بر مستقل بودن تكيه كرده اند و در اقلام تبليغاتي خود مردم را فراتر از هر جناحي دانسته اند، فرداي بهتر با انتخابات برتر، رفاه ملي ، توسعه سياسي و تقويت جامعه مدني را به عنوان دستاويز تبليغي به كار گرفته اند.
نصب اقلام تبليغي بر بدنه خودروها و حركت آن در سطح شهر، نصب پوسترهاي نامزدها به درختان و تيرهاي چراغ برق، ارائه برنامه هاي مجزا براي مشكلات كشاورزي و آب و حوزه زنان از ديگر روش هايي است كه در تبليغات اين دوره از انتخابات به صورت عمومي ملموس است.
در استان مركزي 344 داوطلب براي دهمين دوره انتخابات مجلس شوراي اسلامي ثبت نام كرده بودند كه هم اكنون 175 نامزد در گردونه رقابت ها حضور دارند و تعداد نامزدهاي انصرافي در شش حوزه انتخابيه اصلي اين استان به 27 نفر رسيده است.
از استان مركزي با جمعيت يك ميليون و 414 هزار نفر جمعيت هفت نماينده راهي خانه ملت مي شوند كه دو نفر آنان از اراك، كميجان و خنداب هستند.
1955/6013/6012
اراك- ايرنا- روزشمار مهلت قانوني تبليغات در اراك به سرعت سپري مي شود و 51 نامزد حوزه اراك، كميجان و خنداب با شيوه هاي مختلفي رقابت پاياپاي با هم دارند.