۵ اسفند ۱۳۹۴، ۸:۲۴
کد خبر: 81976691
T T
۰ نفر
مردم چه انتظاراتي از يك نماينده مجلس دارند / ويژگي نماينده اصلح

ايلام - ايرنا - انتظارات مردم از يك نماينده مجلس داشتن صداقت، پاكدستي، عمل به وعده ها، پرهيز از دادن وعده هاي خارج از وظايف قانوني، توجه به مردم و تلاش براي وضع قوانيني كه به رفاه اجتماعي، توسعه اقتصادي و بهبود معيشت مردم بينجامد، است.

به گزارش ايرنا، انتخابات هميشه از جايگاه و اهميت خاصي در كشور و براي مردم شهر و روستا برخوردار بوده است و تجربه ادوار گذشته نشان مي دهد مردم نسبت به اين عرصه نگاه و حساسيت ويژه اي داشته و با حضور حداكثري اتحاد، همدلي و همبستگي خود را به اوج رسانده اند.
با نزديك شدن به هفتم اسفند روز برگزاري دهمين دوره انتخابات مجلس شوراي اسلامي و پنجمين دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبري و افزايش فعاليت ستادهاي تبليغاتي نامزدهاي اين دو انتخابات، بر آن شديم نظر مردم را در خصوص انتظارات شان از يك نماينده و مهمترين دستاورد مشاركت در انتخابات را جويا شويم.
يك فعال عرصه رسانه و مطبوعات مي گويد: انتظار مردم از يك نماينده تا اندازه اي با وظايف و اختيارات او كه همان قانون گذاري و نظارت بر امور اجرايي است و اين فاصله به متفاوت بودن انتخاب در استان ايلام دامن زده است.
اسدي با اشاره به سبك و روش انتخاب نمايندگان مجلس در اين استان در ادوار گذشته و نهادينه شدن اين روش گفت: متفاوت بودن انتخاب در ايلام براساس خاص بودن و شخصي بودن انتظارات شكل گرفته و باعث شده اين موضوع بر انتخاب مناسب و صحيح سايه بيفكند.
به گفته وي، همين انتظارات متفاوت منشا بسياري از قول، قرارها و وعده هاي غير عملي و فرا قانوني از سوي برخي نامزدها كه بدنبال جلب نظر مردم هستند، شده است.
اسدي اظهار كرد: نامزد انتخابات مجلس شوراي اسلامي در اين استان به جاي پرداختن به موضوعات اساسي و كلان كشوري و توسعه استان و حوزه انتخابيه كه به نفع مردم است، بيشتر انرژي و توان خود را در مسير ديگري براي تحقق خواسته هاي فردي مي كند.
يك جوان چرداولي هم معتقد است: انتظار از يك نماينده اصلح اينكه به كارهاي كلان براي افزايش اشتغال جوان و تحصيلكرده ها و توسعه همه جانبه ايلام گام بردارد.
وي تاكيد كرد: بيكاري امروز دغدغه همه مردم و خانواده ها است و رفع اين مشكل با ايجاد كارگاه هاي توليدي، صنعتي و كشاورزي مي تواند انجام گيرد بنابراين يك نماينده خوب بايد تلاش كند با وضع قوانين لازم در اين عرصه مشكلات را از ميان بردارد.
يك كارشناس مسائل اجتماعي نيز گفت: قانون گذاري و نظارت و اجرايي كردن طرح هايي كه امنيت اجتماعي، اقتصادي شهروندان، حكومت و حرمت بين المللي را در برداشته باشد از وظايف و شاخصه هاي اصلي يك نماينده است.
شيرزاد قاسمي اظهار كرد: نماينده بايد شجاع، نترس، باهوش، باسواد، خوش سيما، داراي روابط عمومي كارآمد، قدرت بيان بالا و شيوا باشد و توجه جدي به خواسته هاي مردم در طول دوران وكالت خود داشته باشد.
يك مهندس عمران هم در اين ارتباط اعتقاد دارد: مهمترين انتظار مردم از يك نماينده صداقت و عمل به وعده ها، مردم داري، ندادن وعده هاي دروغ و رفع مشكلات اساسي از طريق قانون گذاري درست است.
اكبر وطن دوست افزود: با تقوي بودن، گام برداشتن در مسير ولايت، شجاعت، تخصص و آگاهي به وظايف از ديگر ويژگي هاي يك نماينده توانا و اصلح و مورد تاييد مردم است.
وي ادامه داد: لبيك به نداي رهبري، تجديد بيعت با آرمان هاي امام، رهبري و خون شهدا و نشان دادن وحدت، همدلي مردم ايران از دستاوردهاي حماسه بزرگ هفتم اسفند است.
يك فرهنگي باسابقه چرداولي هم گفت: يك نماينده بايد شان اصلي نمايندگي كه همان قانون گذاري و نظارت است را حفظ كند و به جايگاه اصلي خود برساند و به موضوعات اصلي و حساس كشور و ملي بپردازد.
عباس اوليايي با بيان اينكه عملگرا و توانمند بودن، تخصص و داشتن قدرت چانه زني بالا از ويژگي هاي بارز و مهم يك نماينده است، يادآور شد: مهمترين دستاورد مشاركت مردم در انتخابات تحقق شعار سال يعني همدلي و همزباني ملت و دولت است.
يك فعال حوزه سياسي نيز معتقد است: يك نماينده بايد در راستاي اهداف مردم و خواست اكثريت كه به او راي داده اند حركت كند و در مقابل دولت كه برخواسته از آراي اكثريت مردم است نايستد و همكار و كمك كار خوبي براي دولت در تحقق توسعه و آباداني كشور باشد البته مشفقانه و دلسوزانه دولت و عملكرد آن را نقد كند.
حشمت صادقي درباره تاثير مشاركت مردم در انتخابات گفت: كشور و اداره آن از آن ملت است و اين مردم هستند كه حاكمان را از بالاترين رده تا سطوح پايين مستقيم و غيرمستقيم انتخاب مي كنند و اين نشان دهنده جايگاه مردم در نظام مقدس جمهوري اسلامي و مردم سالاري ديني است.
يك كارشناس ارشد حوزه اجتماعي نيز مي گويد: انتظار از يك نماينده اينكه به مردم زجر كشيده و محروم كمك كند و فقط مختص به يك گروه خاص و اطرافيان خود نباشد.
فاطمه عباسي تاكيد كرد: نماينده بايد صداقت داشته باشد آن هم در گفتار و عمل، به وعده هاي خود جامعه عمل بپوشاند و صداي مظلوميت مردم را به گوش مسئولان ارشد نظام برساند.
كارشناس ارشد حوزه كتابداري چرداول نيز گفت: دلسوزي و شجاعت، تعهد و اهتمام به قانون گذاري، همسو و همفكر بودن با حاكميت، نظام و قانون اساسي از ويژگي هاي يك نماينده توانا و اصلح است.
شهرستان 67 هزار نفري چرداول به مركزيت شهر سرابله در 35 كيلومتري ايلام قرار دارد، 69 شعبه اخذ راي ثابت و سيار براي انتخابات هفتم اسفند در اين شهرستان در نظر گرفته شده است.
استان ايلام با گستره 20 هزار كيلومتر مربعي و 590 هزار نفر جمعيت كه 435 هزار نفر شان واجد شرايط شركت در انتخابات هستند داراي سه كرسي نمايندگي در مجلس شوراي اسلامي (دو كرسي حوزه انتخابيه ايلام و يك كرسي حوزه انتخابيه دهلران) و يك كرسي نمايندگي در مجلس خبرگان رهبري است.
دهمين دوره انتخابات مجلس شوراي اسلامي و پنجمين دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبري روز جمعه هفتم اسفند به صورت همزمان در سراسر كشور برگزار مي شود.
7176/9002