۷ اسفند ۱۳۹۴، ۸:۰۸
کد خبر: 81979253
T T
۰ نفر
آغاز رای گیری انتخابات مجلس خبرگان رهبری و شورای اسلامی در كردستان

سنندج - ایرنا- اخذ رای انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره ای مجلس خبرگان رهبری همزمان با سراسر كشور از ساعت هشت صبح امروز جمعه هفتم اسفند در استان كردستان نیز آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا با بازشدن درب شعبه های اخذ رای در استان كردستان، مردم مرزدار و ولایت مدار كردستان با حضور در این مراكز برای تعیین سرنوشت حضور یافتند تا آرای خود را به صندوق های اخذ رای بیاندازند.
آرای مردم كردستان انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی در هزار و 197 شعبه شامل 595 شعبه ثابت و 602 شعبه سیار جمع آوری می شود.
از تعداد كل شعبه های استان كردستان 715 شعبه در مناطق روستایی و 482 شعبه نیز در مناطق شهری دایر شده است.
حدود 24 هزار نفر در استان از جمله عوامل اجرایی، نظارت، بازرسی، اعضای شعب، نمایندگان فرماندار و نیروهای محافظ، مسئولیت برگزاری این دوره از انتخابات را در استان كردستان به عهده دارند.
یك میلیون و 161هزار و 537 نفر در این دوره از انتخابات در استان كردستان واجد رای دادن هستند كه از این تعداد 67 هزار و 683 نفر رای اولی هستند.
استان كردستان در مجلس شورای اسلامی شش كرسی و در مجلس خبرگان رهبری دو كرسی دارد كه 82 نفر برای تصاحب كرسی های مجلس شورای اسلامی و پنج نفر نیز برای تصاحب كرسی ای خبرگان رهبری باهم به رقابت می پردازند.
در حوزه انتخابیه سنندج، دیواندره و كامیاران 32 نفر، حوزه قروه و دهگلان هفت نفر، سقز و بانه 10 نفر، بیجار 17 نفر و مریوان و سرواباد نیز 16 نفر در عرصه رقابت حضور دارند.
در حال حاضر برای كسب هر كرسی مجلس شورای اسلامی در استان كردستان حدود 14 نفر با هم به رقابت می پردازند.
3033/1904