۵ فروردین ۱۳۹۵، ۱۸:۱۶
کد خبر: 82011574
T T
۰ نفر
بهره مندي 55 هزار مسافر از خدمات هلال احمر آذربايجان غربي

اروميه- ايرنا- قائم مقام جمعيت هلال احمر آذربايجان غربي گفت: از آغاز طرح امداد و نجات و ايمني و سلامت مسافران نوروزي تاكنون 55 هزار مسافر از خدمات امدادگران و داوطلبان اين جمعيت در استان بهره مند شده اند.

امير جعفرزاده روز پنجشنبه در مصاحبه با خبرنگار ايرنا افزود: در اين طرح 575 نفر ـ روز از اعضاي اين جمعيت در قالب 22 پست ثابت و 12 اكيپ سيار در مبادي ورودي شهرها و مراكز پر تردد گردشگري مستقر شده اند.
وي اظهار كرد: تاكنون بيش از 43 هزار عدد نقشه، بروشور و اقلام فرهنگي و آموزشي بين مراجعه كنندگان توزيع شده و دو هزار و 200 نفر نمازگزار نيز فريضه ديني خود را در 19 خيمه نماز اين جمعيت ادا كرده اند.
جعفرزاده گفت: بيش از سه هزار نفر از خدمات بهداشتي و سلامتي اين جمعيت از جمله كنترل فشار خون و كنترل قند خون بهره مند شده اند و دو هزار و 600 كودك نيز با بازي هاي مختلف نقاشي و آموزش غير مستقيم علاوه بر پر كردن اوقات فراغت خود با مفاهيم ابتدايي امداد و كمك هاي اوليه آشنا شده اند.
وي از فعاليت دو هزار نفر ـ روز امدادگر و نجات گر در طرح ملي امداد و نجات مسافران نوروزي خبر داد و گفت: اجراي 67 عمليات امداد و نجات و امداد رساني به يكهزار و 550 آسيب ديده از جمله خدمات بخش امداد رساني هلال احمر استان است.
جعفرزاده گفت: تاكنون در حوادث جاده اي 90 نفر مصدوم شده اند كه از اين تعداد 17 نفر به صورت سرپايي و 32 نفر به علت شدت جراحات به مراكز درماني منتقل شده اند.
وي ادامه داد: بيش از يكهزار و 100 نفر از مسافران نيز در كمپ ها و چادرهاي جمعيت هلال احمر آذربايجان غربي اسكان يافته اند و 34 نفر از در راه ماندگان و گرفتار شدگان در برف و كولاك هم در محل پايگاه هاي بين جاده اي اين جمعيت اسكان اضطراري داده شده اند.
جعفر زاده گفت: جمعيت هلال احمر آذربايجان غربي با بسيج تمام توان خود آمادگي آن را دارد كه علاوه بر اجراي كامل طرح ملي ايمني و سلامت و امداد و نجات مسافران نوروزي، تمام حوادث رخ داده در سطح استان را پوشش دهد.
به گزارش ايرنا، طرح ملي امداد و نجات، ايمني و سلامت مسافران نوروزي همزمان با سراسر كشور از 25 اسفند ماه سال جاري آغاز و تا 15 فروردين ماه سال 95 ادامه دارد.
در طول اجراي طرح نوروزي 28 پايگاه امداد و نجات ثابت، موقت و سيار و 22 پست ايمني و سلامت مسافرين در جاده ها، مبادي ورودي شهرها و نقاط پر تردد آذربايجان غربي آماده ارائه خدمات است.
7126/1905