۹ فروردین ۱۳۹۵، ۹:۱۵
کد خبر: 82014408
T T
۰ نفر

خشونت در حاشیه راهپیمایی «علیه وحشت» در بروكسل

۹ فروردین ۱۳۹۵، ۹:۱۵
کد خبر: 82014408
خشونت در حاشیه راهپیمایی «علیه وحشت» در بروكسل

تهران- ایرنا - صدها آشوبگر راهپیمایی «علیه وحشت» را كه دیروز (یكشنبه) در بروكسل برگزار شد، به خشونت كشاندند.

به گزارش تارنمای رادیو و تلویزیون بلژیك «RTS» سوئیس، صدها آشوبگر با حضور در تجمع گرامیداشت قربانیان و راهپیمایی «علیه وحشت» تلاش كردند در برگزاری این مراسم اخلال ایجاد كنند.
این منبع خبری اخلاگران را هواداران سیاه پوش و آشوبگر فوتبال معرفی كرد كه عصر دیروز در میدان «بورس» بروكسل حضور یافتند.
روزنامه فرانسوی «لوپاریزین» آشوبگران تجمع دیروز بروكسل را فعالان گروه های راست افراطی خواند و افزود: برخی از آنان شعار «دولت، همدست داعش» را سر داده بودند. نیروهای ضد شورش از ماشین های آبپاش برای متفرق كردن آشوبگران استفاده كردند.
به گزارش تارنمای روزنامه فرانسوی «لو فیگارو»، پلیس ضد شورش بروكسل توانست با استفاده از ماشین آبپاش حدود 200 معترضان ملی گرا سیاه پوش را كه در محل برگزاری مراسم گرامیداشت قربانیان حملات بروكسل تجمع كرده بودند، متفرق كند.
معترضان ملی گرا به سوی نیروهای پلیس مواد آتش زا پرتاب و به تخریب اموال عمومی اقدام كردند. حدود 10 نفر در ناآرامی های دیروز بازداشت شدند.
«ایوان میور» (Yvan Mayeur) شهردار بروكسل و «یان یامبون» (Jan Jambon) وزیر كشور بلژیك دیروز از مردم خواسته بودند راهپیمایی «علیه وحشت» را به دلایل امنیتی برگزار نكنند.
این راهپیمایی قرار بود برای گرامیداشت قربانیان و به نشانه مقاومت شهروندان بلژیك در برابر فضای رعب و وحشت به وجود آمده، برگزار شود.
به رغم این توصیه 500 تا یك هزار نفر برای برگزاری این راهپیمایی در میدان بورس بروكسل حضور یافتند.
بروكسل در 22 مارس (3 فروردین) هدف دو حمله انتحاری در فرودگاه و مترو قرار گرفت. مقامات قضایی بلژیك تعداد قربانیان این حملات را كه گروه «تروریستی» داعش مسوولیت آن را برعهده گرفت، 28 نفر اعلام كردند. در این حملات 340 نفر نیز مجروح شدند.
اروپام ** 9053**1479
۰ نفر