۲۴ فروردین ۱۳۹۵، ۸:۴۱
کد خبر: 82031176
T T
۰ نفر
راه اندازي دوباره رصدخانه علوم و نجوم كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان زنجان

زنجان - ايرنا - رصدخانه مركز فرهنگي و هنري علوم و نجوم زنجان وابسته به كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان اين استان پس از هفت سال، بازسازي و راه‌اندازي شد.

مديركل كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان استان زنجان روز سه شنبه در اين باره به خبرنگار ايرنا گفت: طي چند سال گذشته به دليل مشكل به وجود آمده در گنبد رصدخانه مركز فرهنگي و هنري علوم و نجوم زنجان، امكان استفاده از اين مجموعه وجود نداشت و خوشبختانه با بازسازي و رفع مشكلات فني پس از هفت سال، امكان استفاده از امكانات منحصر بفرد آن به ويژه براي كودكان و نوجوانان علاقه مند فراهم شده است.
محمدنقي صالحي ادامه داد: از آغاز فعاليت مركز فرهنگي و هنري علوم و نجوم زنجان در سال 88، بيش از 46 هزار نفر از كودكان و نوجوانان و نيز شهروندان بزرگسال استان از گنبد آسمان نماي اين مركز بازديد كردند و حدود 38 هزار نفر نيز در كارگاه هاي نجوم و دوره هاي علمي آن شركت داشتند.
وي با بيان اينكه تماشاي اجرام آسمان شب از دريچه يك تلسكوپ مي تواند يكي از لذت بخش ترين تجربيات زندگي هر انساني باشد، افزود: رصدخانه مركز فرهنگي و هنري علوم و نجوم زنجان، در راستاي فراهم آوردن امكاني براي مشاهده شگفتي هاي آسمان شب براي عموم شهروندان، داراي امكانات قابل توجهي است.
وي ادامه داد: از امكانات اصلي اين رصدخانه، يك تلسكوپ 14 اينچي اشميت كاسگرين SCT است و جزو بزرگ ترين اپتيك سلسترون در اين رده مي باشد كه با قطر 356 ميلي‌متر با دقت بسيار بالا، ابزاري قدرتمند براي رصدهاي جدي و كارهاي تحقيقاتي و علمي را فراهم مي آورد.
7312/6085