۲ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۰:۴۳
کد خبر: 82044163
T T
۰ نفر

خلوت گزيني شهروندان آستارايي در آسمان اعتكاف

۲ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۰:۴۳
کد خبر: 82044163
خلوت گزيني شهروندان آستارايي در آسمان اعتكاف

آستارا - ايرنا - 211 شهروند آستارايي فارغ از تمامي تعلقات و دلبستگي هاي دنيوي، در آسمان اعتكاف خلوت گزيده اند.

به گزارش خبرنگار ايرنا، اعتكاف شكستن قفس نفس و چشيدن تمامي شيريني هاي ماندگار الهي و معنوي است.
اعتكاف تمريني براي پرورش جان انسان است تا سه شبانه روز چشمش را از وسوسه هاي زودگذر دنيوي ببندد و پرواز به سمت معبود را انتخاب كند.
قرآن ، دعا ، نماز ، راز و نياز ، اشك و تسبيح لوازم اين سفر سه روزه است تا همگي معراج عاشقانه انسانيت را به تماشا بنشينيم.
سرپرست اداره تبليغات اسلامي آستارا روز پنجشنبه در مصاحبه با خبرنگار ايرنا گفت: مراسم معنوي اعتكاف در آستارا در مساجد جامع ، آبروان و عباسيه اين شهر مرزي در حال برگزاري است.
حجت الاسلام ابراهيم حاتمي با اشاره به اينكه 211 آستارايي در مراسم معنوي اعتكاف حضور دارند، افزود: 166 نفر زن در مسجد جامع و آبروان و 45 نفر مرد در مسجد عباسيه در آيين اعتكاف شركت كرده اند.
وي اظهار كرد: برپايي نماز به شكل جماعت ، برگزاري گفتمان هاي ديني ، قرائت دسته جمعي زيارت آل ياسين ، برگزاري مسابقه احكام ، سخنراني هاي اخلاقي همراه با جلسات پرسش و پاسخ در خصوص مسائل شرعي و برگزاري محافل انس با قرآن از جمله برنامه هاي مهم امسال مراسم معنوي اعتكاف در شهرستان آستاراست.
حجت الاسلام حاتمي از آيين اعتكاف به عنوان يك امر تاثيرگذار در بين جوانان و يك فرصت مناسب براي تقرب الهي ياد كرد و گفت: شركت در اعتكاف همراه با مراعات آداب و شرايط آن در حقيقت ورود به عرصه جهاد اكبر براي مبارزه با نفس است.
وي ادامه داد: اعتكاف در محل مقدس مسجد، فرصتي است كه انسان ها با تمام مشكلات و مشاغل اجتماعي چند روزي را از جامعه و مردم جدا شوند و به تفكر و انس با خدا بپردازند.
وي بيان كرد: اعتكاف يك امر معنوي و عبادي است و آثار ماندگاري نيز بر روي افراد جامعه دارد و شايسته است كه همه اقشار به خصوص جوانان در اين ايام از ماه رجب، با خداي خود خلوت كنند تا قلب و جانشان تزكيه يابد.
در سال گذشته 250 نفر در مساجد جامع و عباسيه شهرستان آستارا معتكف و عاشقانه در محضر پروردگار متعال دل از تعلقات دنيايي كندند.
برنامه هاي عبادي و معنوي اعتكاف هم زمان با اذان صبح سيزدهم رجب، آغاز شده و تا اذان مغرب پانزدهم رجب ادامه دارد.
شهرستان آستارا در200 كيلومتري غرب مركز گيلان و در نوار مرزي جمهوري آذربايجان واقع شده است.
7105/2007