۵ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۵:۴۰
کد خبر: 82047654
T T
۰ نفر
شركت در جايزه جهاني اربعين برخاسته از محبت عميق به اباعبدالله الحسين (ع) است

تهران- ايرنا- رئيس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي گفت: شركت در رقابت جايره عكس و فيلم اربعين برخاسته از محبت عميق به اباعبدالله الحسين (ع) است.

به گزارش روز يكشنبه خبرنگار فرهنگي ايرنا، ابوذر ابراهيمي تركمان، در مراسم اختتاميه دومين جايزه جهاني فيلم و عكس اربعين در خانه هنرمندان ايران با اشاره به تاريخچه آغاز اين جايزه گفت: نخستين دوره جهاني فيلم و عكس اربعين سال گذشته آغاز شد؛ فراخواني را در كشورهاي مختلف منتشر كرديم؛ تعداد بسياري عكس به ما رسيد و برگزيدگان معرفي شدند.
وي ادامه داد: امسال اين جشنواره، از عكس به فيلم توسعه يافت؛ به عبارت ديگر هم عكس جزو برنامه بود و هم فيلم كه بيش از 3 هزار و 258 عكس و بيش از 51 فيلم به دبيرخانه رسيد كه هيأت داوران به بررسي آنها پرداختند. 60 عكس به مرحله نهايي راه يافت كه از آن ميان شش عكس برگزيده شد. و از ميان فيلم ها نيز شش فيلم برتر شناخته شدند.
ابراهيمي تركمان اظهار اميدواري كرد كه براي سال آينده بتوانيم اين جايزه را توسعه دهيم و آن را فراتر از عكس و فيلم به قصه و شعر و ساير بخش هاي هنري برگزار كنيم.
وي درباره عكس هاي جايزه امسال اظهار كرد: عكس ها بسيار تأثيرگذار بودند و احساسات هر كسي را بر مي انگيخت.
رئيس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي با اشاره به حضور ميليوني عاشقان زيارت امام حسين (ع) در ايام اربعين گفت: اين همايش عظيم برآمده از محبت اهل بيت (عليهم السلام) در دل شيعيان است.
وي درباره جايزه فيلم و عكس اربعين و مشاركت گسترده در اين جايزه افزود: شركت در اين رقابت نيز برخاسته از محبت عميق به اباعبدالله الحسين (ع) است و از همه شركت كنندگان تشكر مي كنم.
رئيس سازمان فرهنگ و ارتباطات افزود: آثاري از عراق، پاكستان، لبنان، سوريه و الجزاير پذيرفته شده و از امروز در نمايشگاهي در خانه هنرمندان به نمايش گذاشته شده است؛ اين نمايشگاه تا هفتم ارديبهشت در معرض ديد علاقه مندان قرار دارد.
در ادامه اميرعلي جواديان دبير برگزاري دومين دوره جايزه جهاني فيلم و عكس اربعين گزارشي از اين دوره را براي حاضران ارائه داد.
سپس كليپي درباره موضوع اين جايزه كه راهپيمايي اربعين بود براي حاضران به نمايش در آمد.
در پايان از برگزيدگان اين جشنواره كه 12 نفر بودند با لوح تقدير، تنديس دومين جايزه جهاني عكس و فيلم اربعين و هديه نقدي تقدير و تجليل شد.
از حاضران اين مراسم مي توان به مجيد رجبي معمار، محمود صلاحي منوچهر متكي، حجت الاسلام دعايي، سفيران و رايزنان فرهنگي از كشورهاي عراق، سوريه، افعانستان، پاكستان، و بسياري از هنرمندان فعال در حوزه عكس و فيلم اشاره كرد.
جايزه جهاني اربعين، جايزه اي است كه سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي با انتشار فراخواني در دو بخش عكس و فيلم با موضوع «اربعين حسيني» هرساله با محوريت راهپيمايي عظيم دلدادگان آستان مقدس امام حسين(ع) از سراسر جهان به سوي كربلاي معلي، در ايران و ديگر كشورهاي جهان برگزار مي‌كند.
فراهنگ**9362**1569
۰ نفر