۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۶:۴۳
کد خبر: 82076948
T T
۰ نفر
54 درصد خانوارهاي خودكفا شده كردستاني در روستاها ساكن هستند

سنندج- ايرنا- مديركل كميته امداد امام خميني(ره) كردستان با بيان اينكه خودكفايي مددجويان تحت پوشش از سياست هاي اين نهاد است گفت: 54 درصد خانوارهاي خودكفا شده كردستاني در روستاها ساكن هستند.

به گزارش خببرنگار ايرنا قنبر موسي نژاد روز دوشنبه در جشن توانمندي و خودكفايي دو هزار و 16 خانوار تحت پوشش كميته امداد استان در سنندج گفت: كميته امداد در حوزه اشتغال در تلاش است خدمت رساني به محرومين و فقرا در سراسر كشور فراهم شود.
وي افزود: بدون شك در جامعه اي كه بخواهيم عدالت اجتماعي داشته باشيم بايد توسعه گسترش پيدا كند و گسترش توسعه در گرو نجات فقرا و نيازمندان از فقر است و اين مهم با توانمند سازي آنان اتفاق مي افتد و بايد مهارت داشته باشيم.
مديركل كميته امداد امام خميني(ره) كردستان با بيان اينكه يكي از رويكردهاي ما در امداد خودكفايي مددجويان است اظهار كرد: در اين راستا سال گذشته سه هزار و 800 فرصت شغلي در استان ايجاد كرديم.
وي ادامه داد: 17 درصد از مشاغل ايجاد شده خانگي و مابقي مشاغل خُرد و كسب و كارهاي ديگر است و بر اساس سياست هاي كميته امداد نصف اين اشتغال به سمت روستاها و مناطق محروم سوق داده شده است.
به گفته وي 47 درصد از اشغال هاي ايجاد شده در سال گذشته در روستاها و 26 درصد براي زنان سرپرست خانوار تحت پوشش كميته امداد استان ايجاد شده است.
موسي نژاد افزود: در سال گذشته سياست هاي آموزشي ما به سمت آموزش هاي بازار محور و مهارتي سوق داده شده و دو هزار و 600 نفر از مددجويان از آموزش هاي بلند مدت ما استفاده كرده اند.
وي در ادامه با بيان اينكه جشن امروز براي خودكفايي دو هزار و 16 خانوار تحت پوشش استان داير شده است اظهار كرد: امروز بيش از 500 نفر به نمايندگي از خانوارهاي خودكفا شده در اين جشن حضور دارند.
مديركل كميته امداد امام خميني(ره) كردستان گفت: مجموع تسهيلاتي كه از طريق تسهيلات بانكي و امدادي براي خودكفايي اين تعداد خانوار مددجو اختصاص يافته 265 ميليارد ريال بوده است و هم اكنون سرمايه فعلي اين خانوارها 370 ميليارد ريال است.
وي با بيان اينكه 54 درصد خانوارهاي خودكفا شده در روستاها ساكن هستند اظهار اميدواري كرد با كمك مسوولان بتوانيم رونق اقتصادي را در جامعه ايجاد كرده و فرصت هاي لازم را براي توانمندي مددجويان ايجاد كنيم.
در ادامه اين آيين جشن از تعدادي از كارآفرينان برتر استان با اعطاي لوح تقدير و هدايايي تجليل شد.
7348/1904