۲ آذر ۱۴۰۲، ۱۱:۴۲
کد خبرنگار: 1163
کد خبر: 85300599
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سه هزار مددجوی کردستانی خودکفا شدند

۲ آذر ۱۴۰۲، ۱۱:۴۲
کد خبر: 85300599
سه هزار مددجوی کردستانی خودکفا شدند

سنندج-ایرنا- جشن اشتغال و خودکفایی سه هزار مددجوی زیرپوشش کمیته‌ امداد کردستان روز پنج شنبه با حضور رییس کمیته امداد کشور، نماینده ولی فقیه در کردستان، استاندار و جمعی دیگر از مسئولان استانی در سنندج برگزار شد.

به گزارش ایرنا، نماینده ولی فقیه در کردستان در این آیین اظهار کرد: با همدلی و همراهی مجموعه مدیران و مسئولان در استان اتفاقات بسیار خوبی رقم خورده است که جلوه آن را در سفر اخیر رییس جمهور مشاهده کردیم.

حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی افزود: خداوند بندگانی دارد که برای مردم حاجت‌روایی دارند و منفعتشان به مردم می رسد که نهادهایی همانند کمیته امداد تجلی چنین وضعیتی است.

وی اضافه کرد: تلاش ما این است که در کردستان مردم از زندگی خود در جنبه‌های مختلف لذت ببرند که کمیته امداد امام(ره) در این زمینه تلاش وافری دارد و امیدواریم این راه با قدرت بیشتری تداوم داشته باشد.

سه هزار مددجوی کردستانی خودکفا شدند

ایجاد ۲۳هزار فرصت شغلی در کردستان

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان هم در این آیین اظهار کرد: در راستای منویات رهبر معظم انقلاب مبنی بر توانمندسازی مددجویان و براساس اسناد بالادستی، این نهاد برای ایجاد اشتغال و درآمد از طریق استعداد سنجی، مشاوره شغلی، آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه و غیره برنامه جامع و کاملی را تدوین و شرایط خودکفایی مددجویان را فراهم می‌کند.

رضا طوسی افزود: کمیته امداد کردستان در طول سه سال گذشته بیش از ۲۳ هزار فرصت شغلی ایجاد کرده است که ۱۸هزار و ۵۰۰ مورد از این فرصت‌ها برای مددجویان و چهار هزار و ۷۰۰ مورد نیز برای سایر اقشار نیازمند بوده است.

مدیرکل کمیته‌ امداد امام خمینی(ره) کردستان با بیان اینکه ۴۰ درصد از این فرصت‌های شغلی ایجاد شده در روستاها و ۶۰ درصد در شهرها بوده است، اضافه کرد: از نظر سنی نیز ۲۷ درصد برای افراد بالای ۵۰ سال و ۷۳ درصد نیز برای افراد ۲۰ تا ۵۰ سال بوده است.

وی یادآور شد: از قِبل ۱۸ هزار فرصت شغلی تاکنون ۶هزار نفر به خودکفایی رسیده‌اند که سال گذشته جشن سه هزار نفر از این تعداد برگزار و امروز هم جشن خودکفایی سه هزار نفر برگزار شد.

در ادامه این آیین از تعدادی از مددجویان خودکفا شده و یاوران اشتغال تجلیل شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha