۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۸:۵۴
کد خبر: 82078619
T T
۰ نفر
نبود مديريت واحد، مشكل پيشگيري از آسيبهاي اجتماعي در گناباد است

گناباد- ايرنا- رئيس اداره بهزيستي گناباد گفت: ساز و كار و مديريت جامع و واحد براي مقابله با آسيبهاي اجتماعي در اين شهرستان وجود ندارد.

به گزارش ايرنا، علي ستوسر روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: نبود يك مديريت واحد و منسجم موجب شده است دستگاههاي اجرايي و ارگانهاي مختلف آمارهاي متفاوت و در برخي موارد متناقض از آسيبهاي اجتماعي در گناباد ارائه كنند.
وي اظهار كرد: توجه نداشتن و استفاده ناكافي از ظرفيتها و توان ارگانها و دستگاههاي اجرايي تخصصي براي پيشگيري و كاهش آسيبهاي اجتماعي توسط مسئولان و متقاضيان ذيربط موجب ارائه آمارهاي غير كارشناسي در اين زمينه مي شود كه اين امر پيشگيري از اين آسيب ها را با مشكل مواجه كرده است.
وي تشكيل دبيرخانه واحد و استفاده از توان و مشاركت مردمي و تشكلهاي غير دولتي را براي مقابله با آسيبهاي اجتماعي در گناباد ضروري دانست.
رئيس اداره بهزيستي گناباد گفت: امروزه آسيبهاي اجتماعي به يكي از دغدغه هاي مهم مسئولان تبديل شده و براي كاهش اين معضلات بايد به يك وحدت نظر و راهكار اثربخش و كارشناسي شده دست يابيم.
وي اعتياد، طلاق و خودكشي را از جمله آسيهاب اجتماعي در گناباد ذكر كرد.
وي ادامه داد: از مجموع 207 مورد مراجعه به اورژانس اجتماعي گناباد در سال گذشته، 22 درصد را اعتياد و مسائل و مشكلات خانوادگي تحت تاثير آن و بقيه را ديگر مسائل اجتماعي نظير طلاق و اقدام به خودكشي تشكيل مي دهد.
رئيس بهزيستي گناباد افزود: 26 درصد پرونده هاي تشكيل شده در اورژانس اجتماعي بهزيستي اين شهرستان در اين مدت به سازش طرفين ختم شده است.
وي اظهار كرد: در سال 1393 به ازاي هر 7،6 ازدواج يك طلاق در گناباد اتفاق افتاده بود كه اين ميزان در سال گذشته به يك طلاق در ازاي 6،93 ازدواج رسيده كه روند افزايشي طلاق را نشان مي دهد.
ستوسر گفت: تعداد طلاقها در گناباد طي سال 1393 حدود 125 مورد بود كه اين ميزان در سال گذشته به 180 مورد افزايش يافت.
وي افزود: تك فرزندي، افزايش سطح توقع فرزندان و كم رنگ شدن نقش والدين در تربيت آنان مهمترين عوامل تشديد كننده آسيبهاي اجتماعي در گناباد محسوب مي شود.
وي از تشكيل تشكل مردمي و خيريه با هدف پيشگيري از آسيبهاي اجتماعي در گناباد در آينده نزديك خبر داد و گفت: از طريق اين تشكل از توان دست اندركاران ذيربط شامل استادان و نخبگان دانشگاهي، صاحبنظران، پزشكان، روان شناسان و ساير اقشار تاثير گذار براي كاهش اين معضلات بهره گرفته مي شود.
وي اظهار كرد: هفت مركز و كلينيك تخصصي ترك اعتياد در اين شهرستان فعاليت دارد كه يك يا دو مركز ديگر نيز بايد به اين تعداد افزوده شود.
هم اكنون پنج هزار و 500 مددجو زيرپوشش خدمات بهزيستي گناباد قرار دارند و 10 مركز خيريه براي جلب مشاركتهاي مردمي تحت نظارت اين اداره فعاليت مي كنند.
شهرستان 85 هزار نفري گناباد در 287 كيلومتري جنوب استان خراسان رضوي قرار دارد.
2095/ 6053