۸ آذر ۱۴۰۰، ۱۹:۵۸
کد خبرنگار: 895
کد خبر: 84559446
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

میزان طلاق در گناباد حدود ۲ برابر شده است

۸ آذر ۱۴۰۰، ۱۹:۵۸
کد خبر: 84559446
میزان طلاق در گناباد حدود ۲ برابر شده است

گناباد- ایرنا- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گناباد گفت: تعداد طلاقها در این شهرستان طی هفت سال گذشته با حدود ۲ برابر افزایش از ۱۴۶ مورد در سال ۱۳۹۲ به ۲۸۴ مورد در سال گذشته رسید که بیشتر این طلاق‌ها در پنج سال نخست زندگی مشترک زوجین روی داده است.

دکتر جواد صادقی‌نسب روز دوشنبه در نشست خبری با محوریت بررسی مسائل و مشکلات کاهش نرخ رشد جمعیت اظهار داشت: این در شرایطی است که آمار ازدواج نیز در گناباد در حال کاهش است به طوری که در سه سال گذشته تاکنون تعداد ازدواجها از ۷۸۰ مورد به ۶۰۰ مورد کاهش یافته است.

معاون دانشگاه علوم پزشکی گناباد گفت: تک فرزندی هم از دیگر معضلات و موانع پیش روی افزایش جمعیت به شمار می رود و حتی برخی افراد که دارای وضعیت اقتصادی خوبی هستند، تمایل چندانی برای افزایش فرزندان خود ندارند و کمترین میزان باروری و فرزندآوری مربوط به افراد دارای تحصیلات کارشناسی ارشد به بالا است.

وی افزایش سقط جنین را نیز از دیگر مسائل مرتبط با کاهش نرخ رشد جمعیت دانست و گفت: ۲۵۰ مورد سقط جنین در یکسال گذشته در شهرستان گناباد روی داده است که البته بیشتر آنها دارای مجوز پزشکی بوده است.

وی، معضل اعتیاد را هم در کاهش نرخ رشد جمعیت موثر خواند و گفت: بر اساس بررسی ها ۶۳ درصد معتادان، افراد متاهل هستند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گناباد بدون توضیح بیشتر گفت: میزان موالید در گناباد در سال گذشته در مقایسه با سال قبل از آن ۴۰۰ مورد کاهش یافته است که این روند کاهشی به همین منوال ادامه دارد.

صادقی نسب اضافه کرد: متوسط سن ازدواج آقایان در کشور ۲۹ و خانم ها ۲۴ سال است که این ارقام در گناباد به ترتیب ۲۸ و ۲۲ سال است.

دانشگاه علوم پزشکی گناباد با ۲ بیمارستان علامه بهلول گنابادی و آیت الله مدنی، ۱۷ مرکز سلامت، ۴۶ خانه بهداشت و ۱۶ پایگاه اورژانس و یک پایگاه اورژانس هوایی مشغول ارائه خدمت به مردم شهرستان های گناباد و بجستان در جنوب خراسان رضوی است.
بیش از ۱۳۰ هزار نفر از مردم این شهرستانها زیر پوشش خدمات دانشگاه علوم پزشکی گناباد قرار دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha