۱ خرداد ۱۳۹۵، ۱۲:۵۶
کد خبر: 82082978
T T
۰ نفر

ساخت و ساز به كمك شهرداری زنجان رونق می گیرد

۱ خرداد ۱۳۹۵، ۱۲:۵۶
کد خبر: 82082978
ساخت و ساز به كمك شهرداری زنجان رونق می گیرد

زنجان - ایرنا - مدیر درآمدهای عمومی شهرداری زنجان گفت: ساخت و ساز با ارائه تخفیف هایی تا 100 درصد در عوارض صدور پروانه ساختمانی بافت فرسوده، سكونتگاه های غیر رسمی و ناكارآمد شهری زنجان رونق پیدا می كند.

ابوالفضل بیگدلی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سال 95 طی مصوبه ای شورای اسلامی شهر، شهرداری را ملزم به ارائه تخفیف در صدور پروانه های ساختمانی كرد.
وی یادآورشد: مناطق خاصی در سطح شهر از جمله بافت های فرسوده و سكونتگاه های غیر رسمی برای آباد سازی در نظر گرفته شده اند كه مشمول تخفیف های شهرداری می شوند.
بیگدلی اظهار كرد: بدین طریق شهرداری می تواند از ظرفیت ماده 16 قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسكن در بافت فرسوده و ماده 8 قانون حمایت از احیا، بهسازی و نوسازی بافت های فرسوده و ناكارآمد شهری استفاده كند.
مدیر درآمدهای عمومی شهرداری زنجان گفت: در این برنامه ریزی برای نوسازی و بهسازی واحدهای مسكونی در محدوده بافت فرسوده 100 درصد عوارض داخل تراكم و 50 درصد تخفیف برای مازاد تراكم داده می شود.
وی خاطرنشان كرد: این تخفیف ها شامل عوارض در بناهای تجاری نمی شود.
بیگدلی با بیان اینكه شهروندان برای بهره برداری از این فرصت به شهرداری مناطق مربوطه مراجعه كنند، ادامه داد: برای ساخت و ساز در بافت فرسوده و سكونتگاه های غیر رسمی و ناكارآمد 100 درصد عوارض در صدور پروانه ساخت در داخل تراكم و 50 درصد در سایر بافت های فرسوده اعطا می شود.
مدیر درآمدهای عمومی شهرداری زنجان بر لزوم مراجعه شهروندان برای اطلاع از سایر تخفیف ها به شهرداری مناطق محل سكونت تاكید كرد و گفت: تخفیف های قابل توجه و ویژه ای در این بافت در نظر گرفته شده است كه شهروندان می توانند از آن بهره مند شوند.
وی اضافه كرد: كسانی كه واحدهای مسكونی خود را در بافت های فرسوده، سكونتگاه های غیر رسمی و ناكارآمد تجمیع كنند، 100 درصد در داخل تراكم و 75 درصد در عوارض مازاد بر تراكم تخفیف دریافت می كنند.
مدیر درآمدهای عمومی شهرداری زنجان گفت: افرادی كه قصد احداث پاركینگ عمومی داشته باشند، مشمول 100 درصد تخفیف عوارض و پروانه ساخت می شوند.
وی افزود: در سایت كارگاهی برای كسانی كه در محوطه قصد ساخت و ساز داشته باشند، مبنای عوارض ساخت و پروانه به نرخ واحدهای صنعتی كه بسیار كمتر از واحدهای تجاری است، تغییر كرده است.
بیگدلی یادآورشد: درخواست صدور پروانه برای سایر شهروندان در كل محدوده شهر، در صورت پرداخت یكجا و نقد، 25 درصد و به صورت اقساطی 15 درصد تخفیف داده می شود.
به گفته وی آخرین مهلت زمان استفاده از این تخفیف تا 31 مرداد سال جاری در نظر گرفته شده است.
مدیر درآمدهای عمومی شهرداری زنجان گفت: افرادی كه نسبت به پرداخت عوارض نوسازی و عمران شهری كه به صورت فیش و سالیانه به منازل ارسال می شود، به موقع اقدام كنند، علاوه بر استفاده از 10 درصد تخفیف خوش حسابی، در قرعه كشی شهرداری شركت داده می شوند.
وی اظهار كرد: تمام شرایط پرداخت عوارض نوسازی در پشت فیش هایی كه شهرداری سالانه ارسال می كند بیان شده است و به زودی این فیش ها به شهروندان تحویل داده می شود.
پیش از این فقط تخفیف 25 درصدی شهرداری شامل افرادی كه عوارض خود را به موقع و نقد پرداخت می كردند، می شد.
3001/6085