۶ خرداد ۱۳۹۵، ۹:۳۸
کد خبر: 82088986
T T
۰ نفر
انجمن علمی فارماكولوژی وعلوم دارویی دامپزشكی كشور  فعال شد

شهركرد- ایرنا- انجمن علمی فارماكولوژی وعلوم دارویی دامپزشكی كشور همزمان با دومین روز از برگزاری سومین كنگره بین المللی فارماكولوژی دامی در شهركرد ، روز پنجشنبه فعالیت خود را آغاز كرد.

دبیر سومین كنگره بین المللی فارماكولوژی دامی گفت:چهارشنبه شب در حاشیه برگزاری این كنگره با برگزاری نشستی مصوب شد تا انجمن علمی فارماكولوژی و علوم دارویی دامپزشكی كشور با انتخاب اعضا هیات موسس فعالیت خود را آغاز كند.
سعید حبیبیان دهكردی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در همین راستا سه نفر از استادان دانشگاه شهركرد، دو نفر از استادان دانشگاه تهران و استادانی از دانشگاه شهید چمران اهواز، دانشگاه فردوسی مشهد، شیراز و دانشگاه های دیگر كشور به عنوان اعضای هیات موسس این انجمن معرفی شدند.
رییس ستاد برگزاری این كنگره نیز در همین رابطه به خبرنگار ایرنا گفت: یكی از دستاوردهای سومین كنگره بین المللی فارماكولوژی دامی راه اندازی این انجمن علمی است.
محمدرضا صفری، توجه به علوم دارویی و توسعه تحقیق و پژوهش با نگاه بومی برای بهره گیری از طب سنتی و توانمندی های حوزه صنعت داروسازی كشور را از مهمترین اهداف راه اندازی این انجمن اعلام كرد.
وی خاطرنشان كرد: به سبب ظرفیت بالای چهارمحال و بختیاری در صنعت گیاهان دارویی و اساتید و محققان برجسته دانشگاه شهركرد، پیشنهاد می شود دبیرخانه این انجمن در شهركرد فعال شود.
صفری همچنین از تدوین فارماكاپو (دانش نامه دارویی دامپزشكی) كشور خبر داد و افزود: مقدمات تدوین این دانش نامه فراهم شده و تلاش می شود سنگ بنای این اقدام مهم ملی در همین كنگره بنا نهاده شود.
رییس سازمان نظام دامپزشكی كشور ادامه داد: بر اساس این دانش نامه تلاش می شود تا داروهایی كه هم اكنون در زمینه دامپزشكی در بازار وجود دارد در قالب یك مجموعه جمع آوری شود.
صفری همچنین از برگزاری یك دوره آموزشی فارماكولوژی ویژه واحدهای تولید داروی دامپزشكی كشور خبر داد و گفت: این دوره آموزشی به مدت یك سال اجرا می شود و زمینه را برای توسعه فعالیت های صنعت دارویی كشور فراهم می كند.
به گزارش ایرنا، سومین كنگره بین المللی فارماكولوژی دامی از روز چهارشنبه پنجم خردادماه به مدت سه روز دردانشگاه شهركرد در حال برگزاری است.
باقی مانده های دارویی، داروهای گیاهی دامی، واكسن ها و تولیدات بیولوژیك، مكمل ها، سمیت دارویی و مسمومیت ها، مقاومت دارویی، شیمی درمانی و داروهای ضد سرطان و فارماكولوژی بالینی در شاخه های دام سبك، سنگین، طیور، آبزیان وحیات وحش از موضوعات این كنگره است.
در این كنگره محققانی از كشورهای آلمان، ایتالیا، استرالیا، فرانسه، تایلند، تركیه، سودان، پاكستان و ایران حضور دارند.
اجرای 12 سخنرانی اصلی، 28 سخنرانی جنبی، 10 سخنرانی تخصصی، برگزاری چهار كارگاه آموزشی و برپایی نمایشگاه تخصصی از دیگر برنامه های سومین كنگره بین المللی فارماكولوژی دامی است.
7363/2097