شرکت ۳۰۰ نفر از هشت کشور در کنگره‌ بین المللی علوم دارویی دامپزشکی در تبریز

تبریز- ایرنا- دبیر اجرایی چهارمین کنگره‌ فارماکولوژی (داروشناسی) و علوم دارویی دامپزشکی تبریز گفت: تاکنون ۳۰۰ نفر از هشت کشور جهان برای شرکت در این کنگره علمی که به میزبانی دانشگاه تبریز و با همکاری دانشگاه های تهران، مشهد و شیراز برگزار می شود، نام نویسی کرده اند.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی دانشگاه تبریز، دکتر غلامرضا حمیدیان روز یکشنبه در تشریح این خبر افزود: علاوه بر شرکت کنندگان داخلی، میهمانانی از کشورهای ترکیه، پاکستان، روسیه، دانمارک، بلغارستان، لهستان و آمریکا نیز در این کنگره شرکت خواهند کرد و چندین کارگاه آموزشی مرتبط با موضوع کنگره نیز برگزار خواهد شد.

وی در مورد امتیازات بازآموزی شرکت در این کنگره گفت: محققان و دامپزشک‌های بخش خصوصی می‌توانند با شرکت در این کنگره، از امتیازات بازآموزی که شامل پنج امتیاز بازای هر روز شرکت در کنگره، پنج امتیاز بازای هر ۶ ساعت کارگاه، چهار امتیاز بازای هر مقاله به‌صورت پوستر و ۶ امتیاز برای ارائه‌ هر مقاله است، بهره‌مند شوند.

برگزاری چهارمین کنگره‌ فارماکولوژی و علوم دارویی دامپزشکی در ۱۲ محور

دبیر علمی این کنگره نیز گفت: چهارمین کنگره‌ فارماکولوژی و علوم دارویی دامپزشکی حول محورهای فارماکوکینتیک ( مطالعه چگونگی تأثیر یک ارگانیسم بر دارو است)، فارماکودینامیک ( مطالعه چگونگی تأثیر دارو بر ارگانیسم است) ، توسعه و تنظیم دارو، فرمولاسیون داروهای دامپزشکی، مراقبت آنتی بیوتیکی و نظارت ضدمیکروبی، مراقبت‌ها و واکنش‌های نامطلوب دارویی، مدیریت درد و بیهوشی، فارماکوتراپی (داروسازی بالینی) گونه‌های خاص حیوانی، نظارت بر داروهای درمانی، داروهای گیاهی و جایگزین، گرایش‌ها و فناوری‌های نو ظهور و کموتراپی(شیمی درمانی) است که در حول این محورها کارگاه‌هایی هم برگزار می شود.

دکتر یوسف پناهی ادامه داد: این کنگره فرصت بی‌نظیری برای به اشتراک گذاشتن تجربه‌های همکارانی است که در این زمینه‌ها تحقیقات جدیدی انجام داده اند و با توجه به پویایی مداوم علوم دارویی دامپزشکی، امیدواریم این کنگره فرصتی را برای بررسی چالش‌ها و فرصت‌های موجود فراهم کند.

به گزارش ایرنا، چهارمین کنگره‌ فارماکولوژی و علوم دارویی دامپزشکی تبریز هفتم و هشتم شهریور ماه امسال در دانشگاه تبریز برگزار می شود.

کنگره هفتم و هشتم شهریور برگزار می شود

رئیس دانشکده‌ دامپزشکی دانشگاه تبریز گفت: چهارمین کنگره‌ فارماکولوژی و علوم دارویی دامپزشکی هفتم و هشتم شهریور ماه در دانشگاه تبریز برگزار می شود.

دکتر سیدحسن موسوی در مورد برگزاری کنگره‌های مختلف در این دانشکده گفت: در سال‌های قبل کنگره‌های مختلفی از جمله بیماری‌های مشترک انسان و دام، جراحی دامپزشکی، مامایی و بیماری‌های تولید مثل، بیماری‌های انگلی مشترک انسان و دام را برگزار کردیم و امسال نیز میزبان چهارمین کنگره‌ی فارماکولوژی و علوم دارویی دامپزشکی از دانشگاه‌های مختلف داخل و خارج کشور خواهیم بود. ولین دوره این کنگره در مهر ماه ۱۳۸۷ و دومین دوره آن آذر ماه ۱۳۹۰ در تهران و سومین دوره آن خرداد ماه ۱۳۹۵ در شهرکرد برگزار شده بود.

نخستین دوره این کنگره در مهر ماه ۱۳۸۷ و دومین دوره آن آذر ماه ۱۳۹۰ در تهران و سومین دوره آن خرداد ماه ۱۳۹۵ در شهرکرد برگزار شده بود.

علاقمندان برای ثبت نام و ارسال مقاله و کسب اطلاعات بیشتر می توانند به آدرس اینترنتی https://icvpps۲۰۲۴.tabrizu.ac.ir/fa مراجعه کنند.

دانشکده دامپزشکی دانشگاه تبریز فعالیت خود را از سال ۱۳۶۶ ابتدا به‌صورت آموزشکده‌ دامپزشکی برای رشته‌ کاردانی دامپزشکی آغاز کرد و در سال های بعد نیز رشته‌های علوم آزمایشگاهی ناپیوسته، دکتری عمومی دامپزشکی شامل سه رشته‌ بیماری‌های تولید مثل دامی، آسیب‌شناسی دامپزشکی و بهداشت و بیماری‌های پرندگان و پنج رشته‌ بافت‌شناسی، انگل‌شناسی دامپزشکی، باکتری‌شناسی، بهداشت و کنترل کیفی مواد غذایی و بیوشیمی بالینی‌ در مقطع کارشناسی ارشد دایر شد و در حال حاضر ۴۵ عضو هیأت علمی و ۶۵۰ دانشجو در این دانشکده در حال فعالیت هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha