۶ خرداد ۱۳۹۵، ۱۲:۳۲
کد خبر: 82089221
T T
۰ نفر
روسای اتاق های بازرگانی منطقه پنج كشور برای رونق بخش خصوصی تبادل نظر كردند

بجنورد- ایرنا- روسای اتاق های بازرگانی منطقه پنج كشور روز پنجشنبه در بجنورد برای شتاب بخشی به بخش خصوصی و رونق اقتصادی با یكدیگر تبادل نظر كردند.

به گزارش ایرنا، نایب رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و كشاورزی ایران در نشست شورای هم افزایی توسعه اقتصادی، منطقه گفت: مشاركت و هم سویی اتاق ها با یكدیگر تكمیل كننده زنجیره تولید و صادرات است.
غلامحسین شافعی بر استفاده از توانمندی منطقه ای نیز تاكید و تصریح كرد: یكی از راه های رسیدن به اهداف مورد نظر برای توسعه اقتصادی مشاركت و همسویی است كه باید اتاق ها با هم داشته باشند و به بررسی مشكلات پیش رو بپردازند.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و كشاورزی مشهد با بیان اینكه باید در بخش صنعت همه با هم همصدا شویم افزود: در این زمان می توانیم مشكلات را برطرف كنیم.
رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و كشاورزی خراسان شمالی گفت: این استان با توجه تمامی مشكلات و تحریم ها در سال های اخیر با 22 كشور مبادلات كالا داشته است.
محمد صمدی اظهار كرد: در این مدت از كشورهای مختلفی از جمله تركمنستان، تاجیكستان، ارمنستان، روسیه و سایر كشورهای هدف صادراتی هیات های تجاری داشته ایم تا زمینه و بسترهای افزایش روابط و مبادلات اقتصادی رشد بیشتری داشته باشد.
وی بر حفظ روابط با سایر كشورها تاكید و تصریح كرد: باید با هماهنگی و هم افزایی اتاق های بازرگانی سایر استان ها این روابط را حفظ كنیم و باید نگرش ها و فكر ها را نیز همسو كنیم.
صمدی زیرساخت های خراسان شمالی برای صادرات را ضعیف دانست و افزود: این استان گمرك، بازارچه مرزی، مناطق ویژه اقتصادی، راه آهن، فرودگاه بین المللی برای صادرات ندارد اما با وجود این با بیش از 22 كشور مبادله تجاری دارد.
وی اظهار كرد: این صادرات در نتیجه اعزام هیات های تجاری به سایر كشورها، دعوت هیات های تجاری به استان، برگزار نمایشگاه ها، بازاریابی و برگزاری دوره های آموزشی برای تاجران استان انجام شده است.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و كشاورزی گرگان نیز در این نشست نبود هم افزایی را یك حلقه مفقوده در حوزه شمال شرق عنوان كرد و گفت: همكاری و همفكری استان ها به توسعه می انجامد و می تواند نقشه راهی برای ادامه كار باشد.
رمضان بهرامی بر ایجاد چنین نشست هایی تاكید كرد و افزود: با كنار هم بودن ها می توان مسائل و مشكلات پیش رو را حل كرد كه باید در سطح منطقه ای فكر بكنیم.
وی نیاز استان ها و شمال شرق كشور را برگزاری چنین نشست های هم اندیشی عنوان كرد و گفت: كمیسیون های مختلف در این زمینه تشكل شود تا از موازی كاری پرهیز شود.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و كشاورزی یزد نیز در این نشست با بیان اینكه هم افزایی اتاق ها باید با استانداران نیز باشد گفت: اتاق های بازرگان باید در كنار استانداری برای افزایش رشد صنعت تلاش كنند.
مظفر دبیر جلیلی افزود: اتاق های بازرگانی برای بهره مندی صنعت و مردم باید نقش خود را خوب ایفا كنند كه لازمه این امر نیز همكاری و مشاركت و همفكری است.
وی با بیان اینكه تا بخش خصوص خوب رونق نگیرد سایر بخش ها نیز از رونق برخوردار نخواهند شد افزود: نگاه دولت توجه به بخش خصوصی و واگذاری است كه امیدوار هستیم این امر عملی شود.
وی بر توانمندی بخش خصوصی در زمینه های مختلف تاكید كرد و گفت: این امر با تلاش و همفكری اتاق های بازرگانی و توجه جدی دولت را می طلبد كه همه باید تلاش كنیم تا بخش خصوصی فعال داشته باشیم كه هم صنعت و هم مردم بهره مند خواهند شد.
شورای هم افزایی توسعه اقتصادی، منطقه ای با حضور روسای اتاق های بازرگانی منطقه پنج در سالن جلسات اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و كشاورزی خراسان شمالی برگزار شد.
3007/6042