۶ خرداد ۱۳۹۵، ۲۳:۱۱
کد خبر: 82089827
T T
۰ نفر
بسیج هنرمندان نتوانسته از فضای مجازی استفاده كند

مشهد - ایرنا - رئیس سازمان بسیج هنرمندان گفت: این سازمان تاكنون نتوانسته از امكانات موجود بویژه از فضای مجازی برای پیشبرد اهدافش به نحو مطلوب بهره بگیرد.

به گزارش ایرنا، غلامرضا منتظری عصر پنجشنبه در آخرین روز از گردهمایی سراسری مدیران سازمان بسیج هنرمندان كشور در مشهد افزود: كمبود اعتبارات و امكانات و نیروی انسانی از مشكلات این سازمان است كه این نهاد را از رسیدن كامل به اهداف خود ناكام گذاشته است.
وی اولویت كار این سازمان را رفع كاستی ها و موانع برای رسیدن به اهداف خود عنوان و بیان كرد: دغدغه اصلی سازمان بسیج هنرمندان این است كه تصویر روشنی از هنر در تراز ارزشهای انقلاب و نظام اسلامی ارائه دهد و در این راستا باید نقش آفرینی نهادها را در ابعاد مختلف در تراز با بیانات امام راحل تبیین كند.
وی مهمترین دستاورد این سازمان در یك سال گذشته را افزایش اعتماد عمومی، به عنوان یك سرمایه اجتماعی بزرگ، نسبت به این نهاد دانست و گفت: در یك سال اخیر با شكل گیری اندیشه ای جدید در پیشبرد اهداف، به توفیق های دست یافتیم كه اثرهای آن در آینده آشكار خواهد شد.
وی افزود: واگذاری جشنواره های ملی و بین المللی بسیج مستضعفان به هنرمندان و اخذ مصوبه راه اندازی كانون های بسیج هنرمندان در همه استانهای كشور از دیگر دستاوردهای این سازمان در چند سال اخیر بوده است.
رئیس سازمان بسیج هنرمندان، كانون ها را نقطه اوج این سازمان خواند و گفت: هرچند وضعیت كانون ها در كشور رضایت بخش نیست اما نقش آفرینی سازمان بدون كانون ها ناقص خواهد بود.
منتظری گفت: با اظهار نظرهای شخصی كانون های سازمان بسیج هنرمندان متحول نمی شوند و هیچ اتاق فكری خارج از این سازمان نمی توان نسخه تحول كانون ها را بدهد لذا با همفكری مدیران و پیچیدن نسخه ای جدید باید كانون ها را به یك مدل تحول بخش تبدیل كرد.
وی بیان كرد: با همفكری مدیران این سازمان می توان راهكارهای تقویت انسجام بخشی افراد جذب شده به كانون و راهكارهای تقویت انگیزه برای نقش آفرینی موثر آنها را یافت و اقدامات اساسی و بنیادین برای تحول كانون ها انجام داد.
وی اظهار كرد: كانون ها محور فعالیت سازمان بسیج هنرمندان هستند لذا اگر قلمرو نگاه مدیران به كانونها معطوف شود، رشد آنها قطعی خواهد بود.
رئیس سازمان بسیج هنرمندان گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی در خصوص هنر و رسالت هنرمندان سخن زیاد گفته شده اما یك نشست عمومی كه نتیجه آن تصویر روشنی از افق كار هنرمندان را ارائه دهد، برگزار نشده است.
منتظری افزود: هدف اصلی از برگزاری گردهمایی مدیران این سازمان در مشهد توانمندسازی، ارتقای سطح دانش و بینش، تبادل اطلاعات و تجربیات و تشریح برنامه های سال 95 است.
وی اظهار كرد: برخورداری از 90 هزار نیروی بسیجی هنرمند یك ظرفیت فوق العاده است كه می توان فعالیت های بزرگ فرهنگی و هنری انجام داد.
وی اضافه كرد: از این پس همه جشنواره های این سازمان با عنوان سبك زندگی ایرانی و اسلامی برگزار و برپایی جشنواره‌ های مقاومت نیز به این سازمان واگذار می شود.
به گزارش ایرنا، گردهمایی سراسری مدیران سازمان بسیج هنرمندان سراسر كشور با هدف تبیین برنامه های پیش روی این سازمان در سال 95، روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در مشهد برگزار شد.
7489/5132 **شبس 1488 **
۰ نفر