۱۲ خرداد ۱۳۹۵، ۱۰:۳۴
کد خبر: 82096927
T T
۰ نفر
نگاه وزارت ورزش و جوانان به استان ها بايد تغيير كند

زنجان - ايرنا - مديركل ورزش و جوانان استان زنجان با اشاره به اهميت و تاثير ورزش استان ها در سطح ملي گفت: نگاه وزارت ورزش و جوانان، همچنين فدراسيون هاي ورزشي به استان ها بايد تغيير كند، چرا كه تيم هاي ملي به واقع از دسترنج تيم هاي شهرستاني استفاده مي كنند.

سيد ارسلان حسيني شامگاه سه شنبه در مجمع عادي ساليانه هيات هندبال زنجان با تاكيد بر اينكه فدراسيون هندبال منابع مالي بيشتري براي هيات ها در نظر بگيرد، گفت: يكي از دغدغه هاي جدي ما بحث هزينه ورودي هاي هر مسابقه است، لذا به نظر مي رسد در اين موضوع بايد تجديد نظر جدي صورت گيرد.
وي به اهميت موضوع استعداديابي در هيات هاي ورزشي اشاره كرد و افزود: در 49 رشته ورزشي 344 هيات در استان زنجان مشغول فعاليت هستند و تمركز هيات ها بايد به كادرسازي و استعداديابي معطوف گردد.
حسيني به سكوت قهرمانان و نمايندگان ورزش هندبال استان در جلسه انتقاد كرد و گفت: بايد اين قشر مطالبه گر، پيشنهاد كننده و داراي راهكار باشند و اگر امروز سكوت كنند نبايد فردا انتظار حل مشكلاتشان را در اين زمينه داشته باشند.

** زنجان دومين تيم منطقه در هندبال
رئيس هيات هندبال استان به تمركز بر تخصص گرايي در سال جاري اشاره كرد و افزود: با برنامه حركت خواهيم كرد، چهار اردوي مشترك در سال جاري برگزار مي كنيم و هم اكنون نيز دومين تيم منطقه در رشته هندبال هستيم.
جواد پازوكي اظهار كرد: امسال در صورت تامين اعتبار لازم براي ارتقاي تيم ها، پيگير برگزاري مسابقات برون مرزي هستيم.
وي از برگزاري دوره داوري درجه دو بانوان بعد از ماه مبارك رمضان خبر داد و افزود: حضور داوران استان در سطح كشوري بسيار ضعيف است كه اين امر موجب بروز مشكلاتي براي تيم هاي ما در رده سني مختلف در مسابقات كشوري و منطقه اي مي شود.
رئيس هيات هندبال استان گفت: با آموزش و پرورش ارتباط خوب و تنگاتنگي داريم و در تمامي مسابقات يار و ياور هم هستيم.
وي به برگزاري مسابقات پنالتي هندبال در سال جاري اشاره و اظهار كرد: يكي از مشكلات پيش روي هيات اعلام برنامه از سوي فدراسيون بدون اختصاص بودجه لازم است كه باعث ايجاد كاستي ها و عقب ماندن از برنامه ها مي شود.
پازوكي با بيان اينكه تيم هندبال ما در تمامي سطوح بومي است، افزود: انتقادي كه به مربيان تيم ملي وارد مي دانيم اين است كه از ورزشكاران ما كه موفقيت هاي زيادي هم كسب كرده اند براي دعوت به انتخابي تيم ملي استفاده چنداني نمي شود و انتظار داريم كه در اين باره فدراسيون بيش از اين تيم هاي زنجاني را مد نظر قرار دهد.
3216/6085