۱۵ خرداد ۱۳۹۵، ۱۰:۰۲
کد خبر: 82100156
T T
۰ نفر

روسیه: 200 تروریست تازه نفس از تركیه وارد سوریه شدند

۱۵ خرداد ۱۳۹۵، ۱۰:۰۲
کد خبر: 82100156
روسیه: 200 تروریست تازه نفس از تركیه وارد سوریه شدند

مسكو- ایرنا- وزارت دفاع روسیه اعلام كرد: بیش از 200 جنگجوی مسلح در قالب یك گروه سازمان یافته از تروریست های جبهه النصره با عبور از مرز تركیه وارد خاك سوریه شدند و به مواضع نظامیان سوری حمله كردند.

به گزارش ایرنا، وزارت دفاع روسیه در بیانیه ای كه امروز (شنبه) منتشر كر،د افزوده است: جنگجویان گروه تروریستی جبهه النصره از خاك تركیه غیرقانونی وارد سوریه شدند و مواضع ارتش این كشور را در مناطق مرزی زیر حمله های مداوم قرار دادند.
وزارت دفاع روسیه همچنین بر تمركز بیش از 1000 تروریست در استان ادلب سوریه اشاره كرده است كه به خودروهای دارای سلاح سنگین و آتشبار مجهز هستند.
در این بیانیه اعلام شده كه مردم منطقه گزارش داده اند، تروریست ها خوارو بار و مواد غذایی ساكنان را می گیرند.
وزارت دفاع روسیه هفته گذشته نیز با هشدار نسبت به بازسازی گروه تروریستی جبهه النصره و ارتكاب نقض آتش بس با حمله های مكرر به نظامیان سوری، اعلام كرد كه «كامیون های ارسالی مهمات و سلاح از مرز تركیه به سوریه» در اختیار تروریست های این گروه قرار می گیرد.
اداره كل عملیات ستاد كل ارتش روسیه افزوده است: دریافت دائمی نفر و تسلیحات به تروریست های جبهه النصره امكان می دهد تا هر روز تیراندازی های تحریك آمیزی انجام دهند و با ادامه حمله به مواضع ارتش سوریه، مانع عملیات نظامیان سوری علیه داعش و دیگر اهداف می شوند.
برقراری آتش بس سوریه از اسفند ماه سال گذشته با فشار روسیه و پذیرش آمریكا به درگیری های گسترده پایان داد كه با پذیرش آن توسط 140 گروه، آرامش نسبی در این كشور برقرار شد، ولی گروه های تروریستی تكفیری مانند داعش و جبهه النصره شامل آن نیستند و سركوب آنها ادامه دارد.
بیش از پنج سال قبل آمریكا در راس گروهی از كشورهای غربی عربی بویژه عربستان سعودی، تندروترین تروریست ها از كشورهای مختلف جهان حتی اروپایی را در گروه های داعش، جبهه النصره، احرارالشام و جیش الاسلام با حمایت های مالی، تسلیحاتی و اطلاعاتی سازمان داد و برای جنگ شهرها به سوریه گسیل كرد كه مرگ ده ها هزار نفر بویژه زنان و كودكان، آوارگی میلیون ها تن و نابودی تقریبا تمامی زیرساخت ها این كشور را در پی داشته است.
پس از زمین گیر شدن گروه های تروریستی با همكاری نیروی هوافضای روسیه و نظامیان سوری در طول هشت ماه سركوب هوایی و زمینی تروریست ها و شكست سناریوی ساقط كردن حكومت سوریه، آمریكا با پذیرش برقراری آتش بس، مجبور به قبول پیشنهاد روسیه و ایران برای از سرگیری مذاكرات طرف های سوری شد.
اروپام *391** 1516