گزارش سفیر از روند برگزاری دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری ایران در روسیه

مسکو- ایرنا- سفیر ایران در روسیه در گزارشی از روند برگزاری دور دوم انتخابات چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری در شعب اخذ رأی در مسکو، سن‌پترزبورگ، آستراخان و کازان گفت: آنچه که ما شاهد هستیم از مشارکت بسیار خوب ملت ایران، چه در داخل و چه در خارج کشور، در انتخابات گواهی دارد. 

کاظم جلالی روز جمعه ۱۵ تیرماه ۱۴۰۳ در گفت و گو با ایرنا پس از انداختن رأی خود در صندوق شماره یک دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری در مسکو افزود: امروز، روز بسیار بزرگی برای ملت ایران محسوب می‌شود و در فدراسیون روسیه چهار صندوق رأی اصلی برای هموطنان پیش‌بینی شده است که جوانان ایرانی حضور بسیار پرشوری در این دور از انتخابات نیز داشته‌اند.
سفیر ایران در مسکو با بیان اینکه مشارکت ایرانیان مقیم روسیه در دور نخست انتخابات ریاست‌جمهوری، خوب بود، ابراز امیدواری کرد که در دور دوم انتخابات نیز مشارکت مردم افزایش یابد.
وی باری دیگر با دعوت از مردم برای حضور گسترده در انتخابات گفت: اصل مشارکت می‌تواند نظام جمهوری اسلامی و ایران اسلامی را در عرصه بین‌المللی تقویت کند.
جلالی با اشاره به تحولات بین‌المللی گفت: امروز در دنیایی زندگی می‌کنیم که دنیای بسیار پرچالشی است و یا بنا به تعبیری، ‌دنیا در حال ژله ای اداره شدن است همچنانکه قطب‌های قدرت در حال شکل‌گیری در دوران جدید، هنوز قوام پیدا نکرده اند.
وی ادامه داد: در این مقطع، ‌جمهوری اسلامی ایران و ملت ما باید بتواند به حق خود برسد و مثل گذشته های تاریخی نباشد که در مقاطعی، اثرات بسیار شگرفی را داشتیم اما دستاوردهای آنچنانی را نداشتیم.
سفیر ایران در مسکو گفت: اصل مشارکت انتخاباتی در داخل همچنین خارج کشور، ‌می تواند بسیار مهم باشد چرا که شاخصی بیانگر تقویت اراده و وحدت ملی و حضور مردم در صحنه است.
جلالی یادآور شد: زمانی که رئیس‌جمهوری با آرای بالا انتخاب می‌شود، منتخب ملت می‌تواند هم در عرصه ملی و هم بین‌المللی توفیقات بیشتری را داشته باشد.

فرایند اخذ رأی از ایرانیان مقیم روسیه در دور دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ساعت هشت صبح جمعه ۱۵ تیرماه ۱۴۰۳ به وقت محلی (۸:۳۰ به وقت تهران) آغاز شد.
اقامتگاه (رزیدانس) سفارت ایران در روسیه در بلوار نواتروف مسکو در این روز میزبان هموطنان ایرانی است.
علاوه بر مسکو، پنج صندوق ثابت و سیار برای ایرانیان در روسیه پیش‌بینی شده است که همزمان با مسکو، فعالیت خود را آغاز کردند.
در سن پترزبورگ، شعبه اخذ رأی انتخابات ریاست جمهوری در انجمن همکاری های بین المللی سن پترزبورگ: به نشانی لیتی نی پراسپکت دایر شده است.
کنسولگری ایران در آستراخان در محل سرکنسولگری (صندوق ثابت ) و بنادر دریایی آستراخان(صندوق سیار ) میزبان هموطنان است.
شعب واقع در حوزه سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در تاتارستان روسیه نیز در شهر کازان در محل سرکنسول گری(صندوق ثابت) و شهر چباکساری جمهوری چواش(صندوق سیار) دایر است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha