۲۰ خرداد ۱۳۹۵، ۱۲:۱۶
کد خبر: 82106380
T T
۰ نفر
شركت بيش از 100هزار دانش آموز كردستاني در دومين المپياد ورزشي درون مدرسه اي

سنندج- ايرنا- معاون تربيت بدني و سلامت آموزش و پرورش كردستان از شركت بيش از 100 هزار نفر از دانش آموزان استان در دومين دوره المپياد ورزشي درون مدرسه اي خبر داد.

افشين خوشگوار روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: اين المپياد با هدف توسعه و ارتقاي آمادگي جسماني و مهارت هاي ورزشي، راه اندازي نهضت داوطلبي، توسعه ورزش همگاني و شناسايي دانش آموزان مستعد از دو سال گذشته در مجموعه برنامه هاي اولويت دار اين معاونت قرار گرفته است.
وي با بيان اينكه اين المپياد در سال تحصيلي جاري با تحت پوشش قرار دادن 601 مدرسه در سطح استان برگزار شد گفت: 109 هزار و 361 دانش آموز از اوايل آبان تا اواخر ارديبهشت در رشته هاي مختلف ورزشي فعاليت درون مدرسه اي داشته اند.
به گفته وي آيين افتتاحيه المپياد ورزشي درون مدرسه اي آبان سال گذشته و آيين اختتاميه نيز ارديبهشت سال جاري در سطح شهرستان ها و مناطق برگزار شد.
معاون تربيت بدني و سلامت آموزش و پرورش كردستان اظهار كرد: در اين طرح و در راستاي فرهنگ سازي و ايجاد نهضت داوطلبي 27 هزار و 726 دانش آموز، دو هزار و 246 دبير تربيت بدني و هفت هزار و 220 نفر از اوليا در امور اجرايي، فرهنگي و ايمني و بهداشتي مشاركت داوطلبانه داشتند.
وي ادامه داد: در اجراي اين طرح اولياي دانش آموزان، خيرين و نهادهاي برون سازماني و آموزش و پرورش در مجموع افزون بر دو ميليارد و 500 ميليون ريال مشاركت مالي داشتند.
خوشگوار اظهار اميدواري كرد: در سومين دوره المپياد كه همزمان با آغاز سال تحصيلي جديد از مهرماه 95 اغاز خواهد شد زمينه تحت پوشش قرار دادن تعداد بيشتري از مدارس فراهم شود.
7348/1904