۲۴ خرداد ۱۳۹۵، ۱۶:۴۰
کد خبر: 82111248
T T
۰ نفر
شمار غیر نظامیان فراری از شهر منبج سوریه به 900 نفر رسید

تهران – ایرنا – دیده بان حقوق بشر سوریه روز دوشنبه اعلام كرد، شمار غیر نظامیانی كه از شهر منبج سوریه به سمت مناطق تحت كنترل نیروهای دمكراتیك كرد سوریه در جنوب این شهر فرار كرده اند به 900 نفر رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری الیوم السابع به نقل از دیده بان حقوق بشر سوریه، این غیر نظامیان از طریق مزارعی در جنوب شهر منبج از این شهر خارج شده و به مناطق تحت كنترل نیروهای دمكراتیك كُرد رفته اند.
بر اساس گزارش دیده بان حقوق بشر سوریه، نیروهای دمكراتیك كُرد به پیشروی های خود در اطراف شهر منبج ادامه می دهند و امروز چند روستا در حومه منبج را به كنترل خود درآورده اند.
روز گذشته نیز خبرها حاكی از فرار 600 غیر نظامی از شهر منبج سوریه به مناطق تحت كنترل نیروهای كُرد بود.
كردهای سوری موسوم به نیروهای دمكراتیك سوریه چند روز پیش منبج را محاصره و راه های ارتباطی داعش به این شهر مسدود كردند.
شورای نظامی منبج ائتلافی متشكل از نیروهای عرب، تركمن و كُرد است و از وابستگان نیروهای دمكراتیك سوریه به شمار می رود.
نیروهای دمكراتیك سوریه نیز از نیروهای كرد، عرب، آشوری، ارمنی و تركمن تشكیل شده اند و از حمایت یگان های مدافع خلق برخوردار هستند.
شهر منبج كه بین رقه و مرز سوریه و تركیه قرار دارد، یك نقطه مهم و استراتژیك به شمار می آید كه از طریق آن برای داعشی ها در سوریه اسلحه، مهمات ، مواد غذایی و جنگجو ارسال می شود.
این شهر در فاصله تقریبا 360 كیلومتری دمشق قرار دارد.
منبج از سال 2014 در اشغال گروه تروریستی-تكفیری داعش است و طبق اعلام ناظر حقوق بشر سوریه، هزاران نفر شهروندان شهرمنبج در آغاز تشدید حمله های هوایی، از این شهر خارج شده اند.
خاورم**9365**1144
۰ نفر