۲۷ تیر ۱۳۹۵، ۱۶:۵۰
کد خبر: 82152753
T T
۰ نفر
هشدار پليس گيلان به خانواده ها درباره فعاليت شركت هاي هرمي

رشت - ايرنا - رئيس پليس آگاهي فرماندهي انتظامي استان گيلان، نسبت به فعاليت شركت هاي هرمي هشدار داد و از خانواده ها خواست مراقب جوانان خود باشند تا در دام شركت هاي هرمي گرفتار نشوند.

به گزارش عصر يكشنبه واحد اطلاع رساني پليس گيلان به ايرنا، سرهنگ فرهاد فلاح كريمي با هشدار در خصوص فعاليت شركت هاي هرمي در بعضي از دانشگاه ها و مراكز علمي گفت: از ابتداي سال چندين پرونده فعاليت شركت هاي مذكور به پليس آگاهي استان ارجاع داده شده است.
وي بيان كرد: در بررسي هاي پليس مشخص شد كه بعضي از افراد در دانشگاه ها و مراكز علمي با وعده به همكلاسي هاي خود به كسب ثروت، آنها را به عضويت شركت هاي هرمي در مي آورند و افرادي كه با ساده لوحي وعده هاي شركت هاي هرمي را باور كرده اند، معمولا با وعده هاي واهي منزل را به مقصدهاي نامعلوم ترك مي كنند.
سرهنگ فلاح كريمي با يادآوري اينكه افرادي كه در اين منجلاب گير كرده اند، با دروغ پردازي سعي بر جذب پول از خانواده دارند تا به نوعي به مقاصدشان برسند، گفت: اين افراد با يقين پيدا كردن به وعده هايي كه هرگز به حقيقت نمي رسد، كنترل افكار خود را به مديران و ليدرهاي اين شركت ها مي سپارند.
وي با بيان اينكه خانواده اين جوانان با توجه به وضعيت نامناسب بازار كار و با هدف ايجاد شرايط شغلي مناسب، خواسته هاي مالي آنها را اجابت مي كنند، گفت: خانواده ها با شريك شدن در ناآگاهي جوانان، مال و روحيه آنان را نيز به خطر مي اندازند.
سرهنگ فلاح كريمي با تاكيد بر اينكه افراد نبايد در مقابل هر پيشنهادي براحتي چراغ سبز تاييد نشان دهند، يادآور شد: قشر جوان بايد بداند كه افراد سودجو هميشه براي سوء استفاده از افكار پاك آنان، در كمين نشسته است.
اواخر خرداد و ارديبهشت ماه امسال، به ترتيب 12 نفر در زمينه فعاليت در شركت هرمي غيرمجاز با نام كيونت در لنگرود و 22 عضو دو شركت هرمي در لاهيجان توسط نيروي انتظامي دستگير شده اند.
7294/2007