۱۲ مرداد ۱۳۹۵، ۱۴:۳۶
کد خبر: 82172679
T T
۰ نفر
لزوم استفاده از ظرفيت موقوفات براي ايجاد اشتغال در كردستان

سنندج- ايرنا- استاندار كردستان با بيان اينكه كردستان در زمينه وقف داراي پتانسيل بالايي است بر لزوم استفاده از ظرفيت موقوفات براي ايجاد اشتغال در استان تاكيد كرد.

به گزارش خبرنگار ايرنا، عبدالمحمد زاهدي روز سه شنبه در جلسه هم انديشي وقف در استان افزود: وقف يكي از عوامل موثر در توسعه استان است و بايد با رعايت موازين شرعي از امكانات موقوفات براي سرمايه گذاري و اشتغال زايي استفاده كرد.
وي گفت: علي رغم پتانسيل ها و ظرفيت هاي استان براي سرمايه گذاري، بيكاري يكي از معضلات اساسي جوانان استان است و براي حل اين معضل تمامي نهادها و ارگان ها بايد مسئوليت اجتماعي خود را افزايش دهند.
استاندار كردستان با تاكيد بر اهميت اشتغالزايي در استان اظهار كرد: تمامي نهادها بايد در جهت حفظ، مراقبت و كمك به توسعه جامعه‌اي كه در آن فعاليت مي‌كند مسئوليت اجتماعي داشته باشند.
وي در ادامه اجراي امينانه نيات واقفين را موجب تشويق مردم به سمت اين سنت الهي دانست و گفت: در صورتي كه مردم ببينيد از محل موقوفات چه خدماتي به جامعه مي شود به سمت ايجاد وقف هاي جديد و حفظ و اداي حق موقوفات سابق تشويق مي شوند.
مدير كل اوقاف و امور خيريه كردستان نيز در اين جلسه كردستان را يكي از استان‌هاي شاخص غرب كشور در زمينه وقف دانست و گفت: موقوفات شاخصي در استان كردستان وجود دارند و اهتمام اوقاف استان بر حفظ، بهره‌برداري و اجراي امينانه نيات اين موقوفات است.
حجت الاسلام مصطفي نوروزي وقف را يكي از تاثيرگذارترين مسائل در كمك به توسعه استان دانست و افزود: وقف در زمينه هاي فرهنگي، اجتماعي، سياسي و اقتصادي مي‌تواند بسيار تأثيرگذار باشد و موجبات رشد و توسعه استان را فراهم آورد.
وي وجود حساسيت و تأكيد بر اجراي امينانه نيات واقفين را از اولويت هاي اوقاف استان دانست و اظهار كرد: باوجود سامانه جامع موقوفات و نظارت دقيق بر وقفنامه هاي استان در صدد هستيم تكليف شرعي خود را در زمينه مديريت موقوفات استان انجام دهيم.
مديركل اوقاف و امور خيريه كردستان با تاكيد بر كمك رساني وقف به حل مشكلات جامعه گفت: با شناسايي موقوفات شاخص، زمينه سرمايه گذاري و بهره وري هر چه بيشتر انجام خواهد شد.
7348/1904