۲۱ مرداد ۱۳۹۵، ۱۰:۲۸
کد خبر: 82184123
T T
۰ نفر

كشته شدن دومین نظامی آمریكایی در شهر منبج سوریه

۲۱ مرداد ۱۳۹۵، ۱۰:۲۸
کد خبر: 82184123
كشته شدن دومین نظامی آمریكایی در شهر منبج سوریه

تهران – ایرنا – دیده بان حقوق بشر سوریه اعلام كرد كه دومین نظامی آمریكایی در شهر منبج سوریه كشته شد و شمار كشته های ائتلاف بین المللی ضد داعش درگیری های منبج به 5 نفر رسید.

به گزارش اسكای نیوز عربی، دیده بان حقوق بشر سوریه افزود: «جردان مك تاكارت» دومین نظامی آمریكایی است كه در درگیری های منبج در حومه شمالی در كنار نیروهای دمكراتیك كُرد سوریه كشته شد.
دیده بان مذكور در گزارشی اسامی عناصر خارجی كشته شده در درگیری های منبج كه از دو ماه پیش و با حمایت نیروهای ویژه آمریكایی برای بیرون راندن داعش از این شهر، شروع شده است را منتشر كرد.
نیروهای كُرد سوریه اواخر ماه می گذشته عملیات خود برای بازپس گیری شهر منبج از اشغال تروریست های داعش را با حمایت ائتلاف بین المللی ضد داعش شروع كردند.
با توجه به حضور غیرنظامیان در این شهر و محاصره آنها از سوی گروه تروریستی داعش به عنوان سپر انسانی شمار زیادی از آنها تاكنون در حملات هوایی كشته شده اند.
شهر منبج (در 360 كیلومتری پایتخت سوریه) در استان حلب در مرز سوریه و تركیه یك نقطه مهم و راهبردی به شمار می آید كه از طریق آن برای داعشی ها در سوریه اسلحه، مهمات، مواد غذایی و جنگجو ارسال می شود.
این شهر از سال 2014 در اشغال گروه تروریستی- تكفیری داعش است و طبق اعلام ناظر حقوق بشر سوریه، هزاران شهروند شهرمنبج در آغاز تشدید حمله های هوایی، از این شهر خارج شده اند.
خاورم**9364**1144