۲۲ مرداد ۱۳۹۵، ۱۳:۰۹
کد خبر: 82185246
T T
۰ نفر
معاون وزیر صنعت:530 واحد صنعتی جدید به چرخه تولید كشور اضافه شد

تهران- ایرنا- مدیرعامل سازمان صنایع كوچك و شركت شهرك‌های صنعتی ایران از ورود 530 واحد صنعتی جدید و 430 واحد راكد (با انجام حمایت های لازم) در چهار ماه نخست امسال به چرخه تولید كشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، «علی یزدانی» پیش از ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه های نماز عبادی- سیاسی جمعه این هفته تهران، با بیان این مطلب ابراز امیدواری كرد كه تا پایان امسال 12 هزار بنگاه راكد و كمتر از ظرفیت تولید و همچنین طرح های با پیشرفت فیزیكی 60 درصد به بهره برداری برسند.
یزدانی با اشاره به فرارسیدن 21 مرداد روز حمایت از صنایع كوچك افزود: نامگذاری یك روز از تقویم سالیانه كشور نشانه عزم جدی اركان نظام، تشكل های مردمی و آحاد جامعه به گسترش فعالیت های صنعتی، معدنی و تجاری در كشور است.
به گفته این مقام مسئول، مقام معظم رهبری در پیام نوروزی، مهمترین انتظار خود از مسئولان را اهتمام به تقویت تولید داخلی عنوان كردند كه یكی از راهكارهای تقویت آن، حمایت از صنایع كوچك و متوسط است.
وی خاطرنشان كرد: به صنایع و بنگاه های با كمتر از 10 نفر نیروی كار، بنگاه خرد، با كمتر از 50 نفر اشتغال، بنگاه كوچك و بین 50 تا صد نفر اشتغال، بنگاه متوسط اطلاق می شود.
یزدانی تصریح كرد: امروز بیش از 88 هزار واحد صنعتی كشور از وزارت صنعت، معدن و تجارت مجوز فعالیت دارند كه بیش از 84 هزار و 500 واحد آن را صنایع كوچك و متوسط تشكیل می دهند و همین آمارها موید اهمیت این دسته از صنایع است.
وی با اشاره به تشكیل ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی برای تحقق منویات مقام معظم رهبری، یادآور شد: به این منظور امسال هفت برنامه در سه محور اساسی برای سازمان صنایع كوچك و شركت شهرك‌های صنعتی تعریف شده است.
به گفته معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، مشاركت در خروج هفت هزار و 500 واحد راكد و كمتر از ظرفیت از ركود، بهره برداری از دو هزار طرح صنعتی با پیشرفت فیزیكی بیش از 60 درصد و ارتقای این شركت ها با نگاه به صادرات، محورهای اساسی تعریف شده است.
وی ادامه داد: به منظور رقابت پذیری شركت ها نیز، تشكیل خوشه های صنعتی، آموزش 100 هزار نفر در حوزه های مهارتی، مدیریتی، كارآفرینی و بازاریابی و تشكیل شركت های مدیریت صادرات در دستور كار سازمان قرار گرفته است.
یزدانی همچنین به تصمیم های اتخاذ شده این سازمان برای حمایت از تولید، كارآفرینی و اشتغال اشاره كرد و گفت: عدم اعمال افزایش قیمت در بیش از 500 شهرك و ناحیه صنعتی، اعمال 50 درصد تخفیف برای حمایت از سرمایه گذاران ایثارگر، جوان، كارآفرین و شركت های دانش بنیان برای استقرار در این شهرك ها، از جمله این حمایت ها است.
وی اضافه كرد: در صندوق ضمانت از سرمایه گذاری صنایع كوچك برای خرید مواد اولیه، بدون مراجعه به سیستم بانكی، ضمات نامه خرید به منظور حمایت از این صنایع صادر می شود.
این مقام مسئول خاطرنشان كرد: در حوزه آموزشی نیز با تشكیل كلینیك های صنعتی، عارضه یابی واحدهای صنعتی انجام می شود و علاوه بر آن، آموزش های رایگان به همه دانش آموختگان دانشگاهی ارایه می شود.
وی افزود: با توافق انجام شده با بنیاد شهید و امور ایثارگران، كمیته امداد امام خمینی(ره) و همچنین سازمان بسیج مهندسان صنعت، مقرر شد در 110 شهرك و ناحیه صنعتی، دفاتری برای اشتغال اعضای جامعه هدف این نهادها در اختیار قرار داده شود.
مدیرعامل سازمان صنایع كوچك و شركت شهرك‌های صنعتی ایران تصریح كرد: در ستاد اقتصاد مقاومتی و در چارچوب تصمیم های حمایت از تولید، مقرر شد تا اعطای تسهیلات جدید بانكی بدون توجه به چك های برگشتی افراد در دستور كار قرار گرفته و پذیرش ضمانت نامه ها و بیمه نامه های صندوق های دولتی انجام شود.
وی ادامه داد: پرداخت بدهی های مالیاتی واحدهای صنعتی به صورت پلكانی و اخذ مالیات سال 94 اصناف بدون اعمال افزایش همانند سال 93 با هماهنگی سازمان امور مالیاتی، دیگر اقدام های انجام شده برای تسهیل فعالیت بنگاه ها و صنایع است.
یزدانی در پایان با تقدیر از اصحاب رسانه در تبلیغ استفاده از كالای ایرانی و ترغیب مردم به استفاده و مصرف آنها و همچنین تشكر از آحاد جامعه از مصرف تولیدات داخلی، ابراز امیدواری كرد كه تا پایان امسال 12 هزار بنگاه راكد و كمتر از ظرفیت و همچنین طرح هایی با پیشرفت فیزیكی بیش از 60 درصد در سطح كشور به بهره برداری برسند.
به گزارش ایرنا، روز گذشته (پنجشنبه) معاون صنایع كوچك سازمان صنایع كوچك و شركت شهرك های صنعتی ایران اعلام كرده بود كه تا پایان امسال 160 هزار میلیارد ریال اعتبار به صنایع كوچك و متوسط كشور تخصیص داده می شود.
اقتصام ** 3065 **1584