بزرگترین واحد مرغ گوشتی خراسان شمالی در شیروان به بهره برداری می رسد

شیروان- ایرنا- فرماندار شیروان گفت: بزرگترین واحد مرغ گوشتی خراسان شمالی همزمان با گرامی داشت هفته دولت در این شهرستان 157 هزار نفری به بهره برداری می رسد.

به گزارش ایرنا عباسعلی صفایی دوشنبه در جمع خبرنگاران شیروان اظهار كرد: این واحد مرغ گوشتی 100 هزار قطعه ای با اعتبار 37 میلیارد و 500 میلیون ریال در روستای حسین آباد از توابع بخش مركزی ساخته شده است.
وی همچنین از افتتاح 83 پروژه در هفته دولت در شیروان با702 میلیارد و938 میلیون ریال اعتبار خبر داد و گفت: این پروژه ها در حوزه آب روستایی، آب شهری، جهاد كشاورزی، گاز و ... است كه 19 دستگاه اجرایی در بهره برداری از آن نقش داشته اند.
صفایی با بیان اینكه ارزش پروژه های قابل افتتاح در هفته دولت امسال نسبت به سال گذشته 68 درصد بیشتر شده است افزود: بیشترین تعداد پروژه ها در حوزه دهیاری 29 پروژه و از نظر ریالی بیشترین پروژه مربوط به حوزه آب روستایی این شهرستان با 5 طرح و اعتبار 150 میلیارد ریال است.
نماینده عالی دولت در شیروان همچنین از كلنگ زنی تصفیه خانه فاضلاب شیروان در هفته دولت خبر داد و گفت: این طرح در فاز اول با ظرفیت 12 هزار متر مكعب در شبانه روزو اعتبار 280 میلیارد ریال ساخته خواهد شد.
صفایی همچنین افزود: بزرگترین شبكه آبرسانی در بخش قوشخانه فاز اول آن از محل اعتبارات رهبری به بهره برداری خواهد رسید كه در فاز اول 9 روستا و با تكمیل و اتمام آن در مجموع كل 24 روستا و یك شهر از آب آشامیدنی سالم برخوردار خواهند شد.
وی اعتبار هزینه شده برای پنج طرح در حوزه شهری و زیباسازی شامل پارك خطی خیابان جمهوری، جدول گذاری، اصلاح معابر خیابان های فرعی، آسفالت معابر و ... را 100 میلیارد ریال دانست و گفت: هفت طرح شركت گاز هم با اعتبار 90 میلیارد ریال در این هفته بهره برداری می شود.
شهرستان شیروان در 60 كیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.
7186/ 6042