۷ مهر ۱۳۹۵، ۱۹:۱۰
کد خبر: 82248112
T T
۰ نفر
دانشكده داروسازي دانشگاه علوم پزشكي آذربايجان غربي صاحب داروخانه مدل شد

اروميه – ايرنا – داروخانه مدل دانشجويان دانشكده داروسازي دانشگاه علوم پزشكي اروميه با حضور مسئولان اين دانشگاه و اساتيد دانشگاه هاي داخلي و خارجي افتتاح شد.

امير حيدري رئيس دانشكده داروسازي دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي درماني آذربايجان غربي روز چهارشنبه در آيين آغاز به كار اين داروخانه گفت: مهارت آموزي و توانمندسازي دانشجويان پيش از ورود به بازار كار و حضور در داروخانه هاي سطح شهر راه اندازي شده است.
وي اضافه كرد: اين داروخانه به دانشجو كمك مي كند كه در محيطي امن و بدون اضطراب آموزش هاي لازم را در رابطه با نحوه ارتباط با بيمار دريافت كنند.
وي اظهار كرد: اين داروخانه جزء مجهزترين داروخانه هاي كشور به شمار مي رود و مي تواند به خدمت رساني بهتر دانشجويان در بازار دارويي استان كمك بيشتري كند.
دكتر شيما حتم خاني عضو هيات علمي گروه داروسازي باليني دانشكده داروسازي اروميه نيز در اين خصوص به خبرنگار ايرنا گفت: با توجه به اينكه آموزش پزشكي دچار تغيير و تحول شده است، آموزش داروسازي نيز دچار دگرگوني شده و آموزش ها به صورت بيمار محور ارائه مي شود.
وي افزود: در داروخانه مدل تلاش شده است تا با ايجاد محيطي امن و بدون اضطراب دانشجويان مهارت هاي لازم را در زمينه كاري خود كسب و پس از آن به صورت توانمند شده و واقعي وارد بالين شوند.
دانشكده داروسازي دانشگاه علوم پزشكي آذربايجان غربي با 200 دانشجو و 16 نفر عضو هيات علمي به فعاليت مشغول است.
در حال حاضر اغلب دانشگاه هاي علوم پزشكي كشور داراي داروخانه مدل هستند.
8137/2093** خبرنگار: سيده فاطمه سجادي** انتشاردهنده: صابر چهرقاني