۱۳ مهر ۱۳۹۵، ۱۲:۵۵
کد خبر: 82255564
T T
۰ نفر

عملكرد سامانه 197 بيانگر مشاركت مردم با پليس است

۱۳ مهر ۱۳۹۵، ۱۲:۵۵
کد خبر: 82255564
عملكرد سامانه 197 بيانگر مشاركت مردم با پليس است

قزوين - ايرنا - جانشين فرماندهي نيروي انتظامي استان قزوين گفت: عملكرد موفق دفتر نظارت همگاني (197) بيانگر مشاركت گسترده و اعتماد برانگيز مردم با پليس است.

به گزارش ايرنا، سرهنگ سلمان اميري روز سه شنبه در حاشيه افتتاح دفتر نظارت همگاني ناجا در قزوين، افزود: نيروي انتظامي از معدود سازمان هايي است كه مردم را همواره ناظر بر اعمال خود مي داند و اين مهم يكي از افتخارات پليس محسوب مي شود.
وي با اشاره به اينكه پليس هميشه با مشاركت مردم توانسته اقدام هاي مثبت و سازنده اي را به انجام برساند، ادامه داد: يكي از نشانه هاي اين امر، همراهي و همدلي مردم در تماس با سامانه 197 جهت ارائه مشكلات،، انتقادها، پيشنهادها و حتي تشويق كاركنان در امور امنيتي و انتظامي سطح استان بوده است.
وي يادآور شد: امروز يكي از راهكارهاي بررسي عملكرد معاونت هاي ناجا، تماس هاي مردم با مركز دفتر نظارت همگاني است كه توانسته ما را نسبت به برخي حوزه ها حساس تر و نسبت به برخي ديگر نيز واقع بينانه تر سازد.
به گفته سرهنگ اميري، با توجه به گستردگي وظايف محول شده به پليس، ممكن است برخي مشكلات به چشم ما ديده نشود اما اين مهم از سوي مردم رويت شده كه با اطلاع رساني از طريق سامامه 197 ما را در رفع آن كمك مي كنند.
در ادامه، رئيس بازرسي نيروي انتظامي استان قزوين نيز گفت: دفتر نظارت همگاني ناجا سال 79 در راستاي تحقق رويكرد پليس جامعه محور در مجموعه فرماندهي نيروي انتظامي كشور و به منظور ارتباط سريع و صريح مردم با پليس و تعامل آنان در بيان مشكلات، راه اندازي شد.
سرهنگ ايمانعلي محمدزاده ادامه داد: در 6 ماه نخست امسال 7 هزار و 867 تماس تلفني با اين سامانه در استان به ثبت رسيده كه 70 درصد آن قابل پيگيري بوده و يك هزار و 100 مراجعه حضوري نيز با فرمانده نيروي انتظامي در اين دفتر به انجام رسيده است.
وي ادامه داد: در حال حاضر و در حوزه فوريتي، طي دو سال گذشته با استقرار بازرسان در اين دفتر، به محض وقوع خبر و حادثه پليس در محل حاضر مي شوند.
سرهنگ محمدزاده اضافه كرد: راه اندازي سامانه 197 در عين حال براي ناجا بركت هاي فراواني را به همراه داشته تا جايي كه علاوه بر پيگيري درخواست هاي ارسالي، تمامي پيام ها به صورت روزانه و ماهانه مورد تجزيه و تحليل قرار گرفته و حتي در اختيار فرماندهي استان نيز قرار مي گيرد.
وي در ادامه با اشاره به ساختمان جديد دفتر نظارت همگاني قزوين، گفت: اين ساختمان با 90 متر مربع زيربنا طي مدت سه ماه و با 950ميليون ريال اعتبار مورد احداث قرار گرفته است.
ساختمان جديد دفتر نظارت همگاني (197) روز سه شنبه توسط دادستان عمومي و انقلاب قزوين مورد بهره برداري قرار گرفت.
8054/انتشار دهنده: رضا اسدي