۱۹ مهر ۱۳۹۵، ۱۲:۱۳
کد خبر: 82263252
T T
۰ نفر

ترانزيت ريلي406هزار تن بار بين ايران و تركيه

۱۹ مهر ۱۳۹۵، ۱۲:۱۳
کد خبر: 82263252
ترانزيت ريلي406هزار تن بار بين ايران و تركيه

تبريز - ايرنا - مديركل راه آهن منطقه آذربايجان از ترانزيت 406 هزار تن بار از طريق ريلي بين ايران و تركيه در 18 ماه گذشته خبرداد.

ميرحسن موسوي ديزجي روز دوشنبه در گفت و گو با ايرنا با اشاره به نشست هفته گذشته مديران راه آهن جمهوري اسلامي ايران و تركيه در مالاتياي تركيه گفت: از ارديبهشت ماه سال 1394 تا 18 شهريور سال 1395 در مجموع حدود 286 هزار تن بار توسط 8 هزار و 940 دستگاه واگن از تركيه به ايران و 120هزار تن بار توسط 9 هزار و 647 دستگاه واگن از ايران به تركيه حمل شده است.
وي با اشاره به اينكه در اين نشست راه هاي تسهيل، ارتقا و روانسازي حمل‌ و ‌نقل ريلي بين دو كشور بررسي شد، گفت: مديران راه آهن تركيه در اين نشست اعلام كردند كه ظرف يكي دو ماه آينده فري بوت (كشتي باري) جديدي را به ظرفيت 50 واگن در درياچه وان راه اندازي خواهند كرد.
موسوي اظهاركرد: با راه اندازي اين كشتي محدوديتي كه در وان داشتيم مرتفع مي شود و تمام صاحبان كالا، پيش برنده ها (فورواردرها) و شركت هاي حمل و نقل ديگر نگراني از بابت تاخير واگن هايشان را نخواهند داشت.
وي به اقدام كشور تركيه در زمينه افزايش سرعت سير قطارهاي باري و مسافري اشاره كرد و افزود: خطوط ريلي در قسمت هاي زيادي از منطقه مالاتيا و خطوط منتهي به دريچه وان بازسازي و حدود 216 كيلومتر از مسير بين ايستگاه هاي موش، تاتوان و وان –كاپيكوي بهسازي شده است.
موسوي اظهاركرد: اين اقدام باعث افزايش سرعت سير واگن ها و سرعت بازرگاني بين 2 كشور شده است.
مديركل راه آهن آذربايجان گفت: در اين نشست بر افزايش حمل و نقل بين 2 كشور ايران و تركيه به يك ميليون تن در سال تاكيد شد.
وي خاطرنشان كرد: با وجودي كه از مرداد ماه سال گذشته به واسطه ناامني ايجاد شده در كشور تركيه، تردد ناوگان مسافري بين ايران و اين كشور متوقف شده است ولي حمل و نقل بار انجام مي شود.
سي و پنجمين جلسه مرزي راه آهن جمهوري اسلامي ايران ايران و تركيه (اداره كل راه آهن آذربايجان - ناحيه 5مالاتيا) روزهاي سه شنبه و چهارشنبه هفته گذشته با حضور ميرحسن موسوي ديزجي مديركل راه آهن آذربايجان و اوزير الكر مدير كل ناحيه پنج مالاتياي تركيه برگزار شد.
خبرنگار: پرويز انصاري** انتشار دهنده: محمد رستگار
3071/6183