۲۵ مهر ۱۳۹۵، ۱۱:۰۴
کد خبر: 82268170
T T
۰ نفر
همسر گلبار نژاد:  بهمن برای كسب افتخار در راه كشورش جان خود را از دست داد

شیراز - ایرنا - همسر بهمن گلبارنژاد دو چرخه سوار فقید كشورمان گفت: بهمن در زندگی زحمات زیادی را متقبل و در راه افتخار برای كشورش جانباز شد و در نهایت در میدان ورزش جان خود را از دست داد و حقش است كه شهید محسوب شود.

ندا فراستی عضو تیم ملی بسكتبال با ویلچر بانوان ایران كه مقام سوم رقابت های پاراآسیایی اینچئون كره جنوبی در كارنامه دارد، یكشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا بیان كرد:به رغم اینكه بهمن جانباز بود اما در ورزش تلاش كرد تا همواره نام ایران را در دنیا مطرح كند.
وی به خصوصیات اخلاقی زنده یاد گلبارنژاد اشاره كرد و افزود:او فوق العاده مهربان بود و تعهد زیادی به خانواده داشت وهمیشه از همسر مرحومش كه به دلیل سرطان درگذشت، به نیكی یاد می كرد و هرهفته بر سر مزارش حاضر می شد و برایش فاتحه می خواند.
این قهرمان معلول ادامه داد: معلولان زندگی سختی دارند كه باید بیشتر به وضعیت آنها رسیدگی شود ضمن اینكه آنها تفاوتی با افراد سالم ندارند و می توانند برای كشورمان در تمام عرصه ها مفید باشند .
فراستی افزود: معلولان به ورزش برای اینكه از انزوا خارج شوند نیاز زیادی دارند از این رو باید امكانات را برای آنها فراهم كرد تا بتوانند خود را بیشتر نشان دهند .
وی افزود:معلولان با اینكه سه در صد سهمیه بدون آزمون در استخدام دارند اما این قانون اجرا نمی شود و متاسفانه هنوز معلولیت در فرهنگ ایران جا نیفاده است .
همسر گلبارنژاد بیان كرد : با اینكه مدرك كارشناسی ریاضی دارم اما هنوز بیكارم و مدت زمان طولانی كه به دنبال كار بودم به علت معلولیتم از استخدامم سر باز می زنند، بطوركلی باید دیدگاه مردم به ویژه مسئولان آموزش و پرورش نسبت به معلولان تغییر كند.
وی از مردم شیراز و مسئولان كه در تشییع جناره همسرش شركت كردند تشكر كرد و گفت: مردم شیراز برای بهمن سنگ تمام گذاشتند وامیدوارم حق و حقوق همسرم در كمیته پارالمپیك كه قول دادند،حفظ شود.
به گزارش ایرنا بهمن گلبارنژاد دوچرخه سوار ایران كه عصر شنبه بیست و هفتم شهریور 95 در جریان رقابت های دوچرخه سواری جاده بازی های پارالمپیك 2016 ریو دچار حادثه شد و از گردن و دست آسیب دید، پس از انتقال به بیمارستان به دلیل شدت جراحت وارده،درگذشت و كاروان 'منا ' را عزادار كرد.
بهمن گلبارنژاد متولد 14 خرداد 1347در آبادان است و دو فرزند پسر 28 و 24 ساله از خود به یادگار گذاشت.
وی كه دارای 12 مدال طلا و یك نقره مسابقات بین المللی است در 20 سالگی به جبهه رفت و در منطقه مهران در اثر انفجار مین دشمن پای چپش را تا زیر زانو از دست داد.
مصاحبه كننده: حمیدرضا خلیقی ** انتشاردهنده: غلامرضا مالك زاده
7368 / 1876