۵ آبان ۱۳۹۵، ۱۳:۲۷
کد خبر: 82281908
T T
۰ نفر
مولفه هاي فرهنگ جهادي براي تحقق اقتصاد مقاومتي شناسايي شده است

زنجان - ايرنا - مديركل دفتر حوزه ولي فقيه در وزارت جهاد كشاورزي گفت: فرهنگ جهادي از مهمترين مولفه ها براي تحقق اقتصاد مقاومتي به شمار مي آيد و از همين رو، مولفه هاي اين فرهنگ شناسايي شده است.

پيمان فلسفي روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران زنجان افزود: وزارت جهاد كشاورزي مسئول امنيت غذايي و متولي تامين غذاي كشور است و كشاورزان هم مسئوليت توليد را بر عهده دارند و در اين عرصه زحمت مي كشند.
وي يادآورشد: در حوزه نمايندگي ولي فقيه در وزارت جهاد كشاورزي وظايف فرهنگي و آموزشي بر عهده اين نهاد واگذار شده است.
فلسفي اظهار كرد: بحث اقتصاد مقاومتي هم داراي مباني ديني و اعتقادي است و در دين اسلام و آيات الهي و روايات، مورد توجه قرار گرفته و هم داراي مباني عملي است و مصاديق عملي دارد.
مديركل دفتر حوزه ولي فقيه در وزارت جهاد كشاورزي گفت: در ايران و برخي كشورهاي ديگر از اين تجربه استفاده شده و در هر مكان و زماني كه اين 2 مولفه با هم گره خورده، موفقيت حاصل شده است.
وي خاطرنشان كرد: دفاع مقدس و سال هاي پس از آن در شرايط تحريم، ايران به اتكاي همين 2 مولفه توانسته است به موفقيت دست يابد.
فلسفي ادامه داد: اگر با رويكرد اقتصاد مقاومتي برنامه ها و اهداف نظام اسلامي دنبال نمي شد، به حتم تا كنون ميزان آسيب پذيري در كشور و مردم بالا مي رفت.
مديركل دفتر حوزه ولي فقيه در وزارت جهاد كشاورزي به اهميت سلامت غذايي در امنيت غذايي كشور اشاره كرد و گفت: امنيت غذايي در شرايط تحريم، تحقق اقتدار ملي و مقابله با توطئه هاي دشمنان نقش محوري دارد.
وي اضافه كرد: امروز در دنيا از غذا به عنوان يك سلاح استفاده مي شود و امنيت غذايي مي تواند اقتدار ملي را تقويت كند و در شرايط تحريم اين موضوع بسيار مهمتر مي شود.
فلسفي ابراز كرد: در صورتي كه به امنيت غذايي توجه نشده و مصاديق عملي آن در بخش كشاورزي تقويت نشود، آسيب پذيري كشور هم بالا مي رود.
مديركل دفتر حوزه ولي فقيه در وزارت جهاد كشاورزي گفت: حوزه نمايندگي ولي فقيه اين وزارتخانه هم در سراسر كشور، با 400 نفر روحاني تلاش مي كند تا مباني نظري و عملي اقتصاد مقاومتي را گسترش دهد.
وي با بيان اينكه بحث گفتمان سازي در ارتباط با اقتصاد مقاومتي بسيار مهم است، تاكيد كرد: همايش هاي مديريت جهادي در اقتصاد مقاومتي مي تواند به گفتمان سازي در ارتباط با اقتصاد مقاومتي با رويكرد فرهنگ جهادي كمك كند.
فلسفي افزود: فرهنگ و مديريت جهادي مي تواند يك راهبرد اساسي در تحقق اقتصاد مقاومتي و اقدام و عمل باشد، چرا كه فرهنگ جهادي بعد از انقلاب اسلامي در كشور جمهوري اسلامي ايران در واقع پايه و اساس تحرك مديريتي شد.
مديركل دفتر حوزه ولي فقيه در وزارت جهاد كشاورزي گفت: موتور محركه اقتصاد مقاومتي مي تواند فرهنگ جهادي و مديريت جهادي و مولفه هاي آن باشد.
وي به شناسايي شاخصه ها و مولفه هاي فرهنگ جهادي اشاره كرد و از تبيين اين مولفه ها در تمام استان ها با برگزاري همايش هاي مديريت و فرهنگ جهادي در اقتصاد مقاومتي خبر داد.
فلسفي اظهار كرد: همايش ملي اين موضوع مرداد امسال با حضور بيش از يك هزار و 300 مدير، كارشناس صاحب نظر در ارتباط با فرهنگ مديريت جهادي برگزار شد و 800 نفر در كارگاه هاي آموزشي آموزش ديدند.
3001/6085
خبرنگار: مينا افشاري** انتشاردهنده: رويا رفيعي
براي دريافت لحظه به لحظه اخبار استان زنجان به كانال http://www.telegram.me/irnazanjaan بپيونديد.