رئیس زاده: بسیجیان جامعه پزشكی كشور توان ارایه خدمت درون‌ و برون‌مرزی را دارند

تبریز - ایرنا - رئیس سازمان بسیج جامعه پزشكی كشور گفت: بسیجیان جامعه پزشكی توان لازم برای ارایه خدمات بهداشتی و درمانی در درون و برون مرزهای جمهوری اسلامی را دارند.

به گزارش ایرنا، محمد رئیس‌زاده روز پنجشنبه در مراسم اختتامیه هشتمین بیمارستان صحرایی حضرت فاطمه زهرا (س) در تبریز افزود: بسیج جامعه پزشكی سرباز و بازوی اجرایی حوزه سلامت نظام جمهوری اسلامی است.
وی اظهار كرد: نبود تناسب توان و سازماندهی لجستیك در استفاده از شور و شوق وصف‌ناپذیر پزشكان بسیجی، از جمله مشكلات این سازمان بوده كه باید مورد توجه قرار گیرد.
رئیس سازمان بسیج جامعه پزشكی یادآوری كرد: با رفع این نواقص می‌توان از توان و ظرفیت های این سازمان در ارایه خدمات به نیازمندان در داخل و خارج كشور بهره برد.
رئیس زاده، با بیان اینكه استكبار جهانی دچار پوكی استخوان و زوال عقل شده است، ادامه داد: در زمان كنونی میدان نبرد برای قدرت‌های استكباری را جمهوری اسلامی تعیین می‌كند و ما با تكیه بر قدرت خدا و اعتماد بر مردم از هیچ قدرتی هراس نداریم.
وی گفت: همه باید در راستای زنده نگه داشتن و ترویج روحیه بسیجی و ایثار در جامعه تلاش كنند.
رئیس سازمان بسیج جامعه پزشكی با اشاره به تشكیل بسیج از سوی بنیانگذار كبیر انقلاب اسلامی و توصیه های وی در خصوص ترویج فرهنگ بسیج در دنیا گفت: همه‌ مسئولان و مردم باید بسیج را به عنوان نجات‌ دهنده باور كرده و در راستای ترویج فعالیت‌های این تشكل تلاش كنند.
رئیس زاده، افزود: همه باید برای تقویت پایه‌های این تشكل مردمی تلاش كنند و بسیج را معیار پیشرفت و بالندگی كشور قرار دهند.
به گزارش ایرنا وی با بیان اینكه امام خمینی (ره) جلوی افت و سیر نزولی اسلام را گرفت، گفت: اكنون بسیج با بصیرت خود در این راستا انجام وظیفه می كند.
رئیس بسیج جامعه پزشكی آذربایجان‌شرقی نیز در این آئین گفت: 60 درصد اعضای دانشگاه علوم پزشكی تبریز در قالب بسیج جامعه‌ پزشكی فعالیت می‌كنند و با روحیه جهادی در مناطق محروم مشغول ارایه خدمات بهداشتی، درمانی و آموزشی هستند.
محمد ایرجیان، افزود: بسیج جامعه پزشكی ذخیره‌ گرانقدری محسوب می‌شود كه پا به پای سایر رزمندگان در محور مقاومت مبارزه كرده و اكنون نیز به مردم خدمت رسانی می‌كند.
وی ارایه خدمات خیرخواهانه در خداآفرین، ویزیت 8 هزار نفر در 22 رشته‌ تخصصی و فوق تخصصی، بیش از 800 مورد ویزیت داخلی و 4 هزار خدمات دندان پزشكی را از جمله خدمات بسیج جامعه پزشكی استان اعلام كرد.
رئیس بسیج جامعه پزشكی آذربایجان‌شرقی با اشاره به فرهنگ‌سازی در راستای اهدای عضو گفت: بسیج جامعه‌ پزشكی استان در این راستا فعالیت‌‎های زیادی كرده كه نتیجه آن، ثبت نام حدود 8 هزار نفر برای دریافت كارت اهدای عضو در استان است.
ایرجیان، از فعالیت حدود 33 نفر از جامعه‌ پزشكی در نجف و كربلا در راهپیمایی عظیم اربعین خبر داد و اظهار كرد: در سال گذشته 500 میلیون ریال از سوی پزشكان و پیراپزشكان و 130 میلیون ریال از سوی پرستاران برای خدمت رسانی بهتر به مناطق محروم كمك مالی شده بود.
مسئول هماهنگی پیوند اعضای بسیج جامعه پزشكی آذربایجان شرقی نیز در این آئین گفت: از جمله عملكرد افتخارآفرین بسیج جامعه پزشكی پر كردن فرم‌های اهدای عضو توسط هشت هزار نفر است.
رسول زارع زاده، با اشاره به تلاش‌های شبانه روزی سفیران سلامت در این راستا، افزود: 27 هزار نفر در كشور منتظر دریافت عضو بوده و روزانه 7 تا 11 نفر نیز در صف پیوند اعضاء جان خود را از دست می‌دهند.
وی از توزیع هشت هزار كارت اهدای عضو در این مراسم خبر داد و اظهار كرد: بسیج جامعه‌ پزشكی استان فعالیت خود را در حوزه سلامت ادامه داده و در راستای فرهنگ‌سازی به منظور اهدای عضو تلاش می‌كند.
زارع زاده یادآوری كرد: با همكاری شهرداری، از قطعه ویژه اهدا‌كنندگان عضو در وادی رحمت تبریز رونمایی می شود.
مراسم اختتامیه هشتمین بیمارستان صحرایی حضرت فاطمه (س) در تالار وحدت دانشگاه تبریز و با حضور جمعی از بسیجیان و مسئولان برگزار و از خانواده‌های اهدا كننده اعضا قدردانی شد.
خبرنگار: پرویز بابائی ** انتشار دهنده: محمد عزیزی راد
8023/518