۵ آذر ۱۳۹۵، ۱۱:۳۵
کد خبر: 82321626
T T
۰ نفر
وظيفه مردم درقبال حيوانات پناه آورده به مناطق مسكوني و اطراف جاده ها

شيراز- ايرنا- بارش برف و باران و سرد شدن هوا در مناطق مختلف كشور، حيوانات وحشي را براي يافتن خوراك به اطراف جاده ها، رودخانه‌ها،روستا ها،شهرها كشانده كه يك مقام مسئول از مردم خواست از آسيب رساندن به اين حيوانات خودداري كنند.

رئيس اداره منابع طبيعي و آبخيزداري شهرستان سردسيري پاسارگاد در شمال فارس گفت:از تمام هموطنان تقاضاي عاجزانه دارم ضمن احترام به منابع طبيعي و محيط‌ زيست از هرگونه آسيب زدن به اين موجودات و زيبايي هاي طبيعت جدا بپرهيزند.
حسن خسروانيان جمعه در مصاحبه با ايرنا افزود: مردم در صورت مقدور بودن در اين ايام غذاي مورد نياز در محل مناسب در اختيار اين حيوانات قرار دهند تا نسل هاي آينده از اين ميراث طبيعي در كنار ميراث فرهنگي و جهاني بهره مند شوند.
وي همچنين به مردم توصيه كرد با توجه به بارش برف بر روي درختان و سنگين شدن شاخه هاي آنان از تكاندن برف روي درختان، در منازل و خيابان ها غافل نشوند.
رئيس اداره منابع طبيعي و آبخيزداري شهرستان پاسارگاد خطاب به مردم بيان كرد: خداوند در كنار نعمات بي كران خود، با عشق جنگل اين موهبت عظيم كه ضامن بقاي زمين است را به دل زمين بخشيد، اين هديه خداوندي را عاشقانه مراقبت و حفاظت كنيد.
خسروانيان با تاكيد بر اينكه منابع طبيعي، محيط ‌زيست، ميراث فرهنگي امانتي براي همه نسل ها است خواهان حفظ اين ميراث از سوي مردم شد.
وي افزود: منابع طبيعي هر جامعه ثروت آن جامعه است كه فقط به نسل حاضر تعلق ندارد بلكه ميراثي است كه بايد براي آيندگان باقي بماند.
خسروانيان ادامه داد: نگهداري از جنگل بيمه كردن آينده كودكان است و بايد بگذاريم كودكانمان بي هراس و بي زيان نفس بكشند.
رئيس اداره منابع طبيعي و آبخيزداري شهرستان پاسارگاد گفت: فضاي سبز و جنگل ها ميزبان مردم هستند پس همه بايد توجه داشته باشند كه شاخه هاي درختان را نشكنند و در جنگل آتش روشن نكنند.
خسروانيان ادامه داد: همچنين زباله ها را در جنگل رها نكنند بلكه زباله ها را در كيسه هاي تهيه شده بريزند و به محل مخصوص انباشت زباله بگذارند.
وي از مردم خواست در صورت مشاهده هرگونه افراد متخلف مراتب را به شماره تلفن رايگان 1540 يگان حفاظت محيط زيست و در خصوص گزارش قطع درختان جنگل ، بوته كني ، تخريب و تصرف اراضي ملي ، آتش سوزي جنگل و ...با شماره تلفن 1504 يگان حفاظت از منابع طبيعي گزارش دهند.
خبرنگار: سيد احمد نجفي ** انتشاردهنده : غلامرضا مالك زاده
2027/ 1876