۷ آذر ۱۳۹۵، ۱۳:۵۲
کد خبر: 82324619
T T
۰ نفر

كردستان نيازمند تنوع نيات واقفان است

۷ آذر ۱۳۹۵، ۱۳:۵۲
کد خبر: 82324619
كردستان نيازمند تنوع نيات واقفان است

سنندج- ايرنا- مديركل اوقاف و امور خيريه كردستان گفت: ما امروز در كردستان به تنوع نيات واقفان نيازمنديم و لازم است كه وقف هاي جديد با نيات روز در اين استان به ثبت برسد.

به گزارش خبرنگار ايرنا حجت الاسلام مصطفي نوروزي روز يكشنبه در همايش وقف، رسانه و انجمن هاي ياوران وقف در سنندج اظهار كرد: هم اكنون حدود 93 درصد نيات واقفان ما در استان مربوط به مساجد است و ظرفيت مسجد سازي ما تكميل شده و نيازمند وقف در ساير حوزه ها هستيم.
وي با بيان اينكه از محل اجراي نيات واقفان بسياري از مسائل و مشكلات جامعه رفع مي شود گفت: ما امروز به وقف هايي در زمينه هاي مختلف قرآني، ايجاد مدارس علوم ديني، كمك به محرومان، كمك به دانش آموزان و دانشجويان بي بضاعت و حتي كمك به اصحاب رسانه هستيم.
مدير كل اوقاف و امور خيريه كردستان با تاكيد بر تلاش براي ترغيب و تشويق مردم به ايجاد وقف هاي جديد با نيات روز افزود: در اين راستا رسانه موثرترين ابزار بوده و مي تواند فعاليت هايي كه در جامعه در اين راستا انجام مي شود را به اطلاع مردم برسانند.
وي ادامه داد: در زمينه تبليغ و ترويج وقف نيز هيچ ابزاري بهتر از رسانه نيست چرا كه اگر مردم از مشكلات موجود در جامعه و همچنين نقش وقف در رفع اين مشكلات اطلاع داشته باشند بدون شك بيشتر به سمت انجام وقف هاي جديد با نيات روز سوق داده مي شوند.
حجت الاسلام نوروزي از اصحاب رسانه استان خواست همچون گذشته در زمينه احياي موقوفات و ترغيب و تشويق مردم به ايجاد وقف هاي جديد اداره كل اوقاف و امور خيريه را ياري دهند.
وي در ادامه به انجمن هاي ياوران وقف نيز اشاره كرد و گفت: امسال براي نخستين بار درسي در كتاب فارسي پايه ابتدايي به وقف اختصاص پيدا كرده كه بدون شك در تشويق دانش آموزان به وقف در اينده بسيار تاثيرگذار است.
مديركل اوقاف و امور خيريه كردستان اظهار كرد:گنجاندن درس وقف در كتاب دانش آموزان موجب مي شود كه در اينده آنان به ياوران وقف تبديل شده و اهميت اين سنت حسنه را از همين دوران حس و درك كنند.
وي در بخش ديگري از سخنان خود به برگزاري جشنواره سراسري وقف چشمه هميشه جاري در استان اشاره كرد و گفت: اين جشنواره در رشته هاي نقاشي، تصوير سازي و كاريكارتور برگزار مي شود و علاقمندان تا پايان بهمن فرصت دارند آثار خود را به دبيرخانه اين جشنواره ارسال كنند.
حجت الاسلام نوروزي با بيان اينكه امسال اين جشنواره وارد پنجمين دوره برگزاري مي شود افزود: درخشش هنرمندان كردستان در دوره هاي گذشته جشنواره اين شرايط را فراهم آورد تا استان كردستان ميزبان اين جشنواره فرهنگي هنري باشد.
وي اظهار كرد: هنرمندان علاقه مند به شركت در اين جشنواره در سراسر كشور مي توانند آثار خود را تا پايان بهمن به ادرس كردستان، سنندج، اداره كل اوقاف و امور خيريه كردستان ارسال كنند.
استان كردستان داراي بيش از هزار و 800 موقوفه و 19 هزار رقبه است.
در اين همايش از پوستر جشنواره سراسري وقف چشمه هميشه جاري رونمايي شد.
در ادامه تعدادي از خبرنگاران برتر حوزه وقف و همچنين واقفان فعال تقدير و تجليل شدند.
7348/1904
**خبرنگار: افسانه گلباغي/**انتشار دهنده: مسعود احمدي