جواد مرادي روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: بيشترين تماس مزاحمت هاي تلفني با اورژانس 115 زنجان از طريق تلفن هاي عمومي و اغلب از سوي كودكان و نوجوانان انجام مي شود.
وي يادآوري كرد: بررسي ها نشان مي دهد ميانگين سني مزاحمان تلفني به اين مركز 15-10 ساله و دانش آموزاني هستند كه يا در هنگام عزيمت به مدرسه و يا در حال بازگشتن از مدرسه هستند و براي انجام اين كار از تلفن هاي عمومي استفاده مي كنند.
مرادي افزود: اورژانس 115 استان بنا بر وظايف و ماموريت هاي تعريف شده خود آمبولانس ها را به محل حادثه اعزام مي كند و اغلب بدون نتيجه برگشت داده مي شود.
وي بيان كرد: امكان پيگيري با مزاحمان تلفني وجود دارد كه البته رسيدگي به اين موضوع در فرآيند طولاني انجام مي گيرد و براي اين كار بايد انرژي زيادي صرف شود.
مسئول روابط عمومي مركز مديريت حوادث و فوريت هاي پزشكي دانشگاه علوم پزشكي استان زنجان ادامه داد: آموزش راهكار اساسي براي كاهش شمار مزاحمت هاي تلفني به اورژانس 115 است، چرا كه اشغال خطوط تلفني اين مركز ارائه خدمات لازم و به موقع به آسيب و حادثه ديدگان را با دشواري مواجه مي كند.
وي اظهار كرد: شمار مزاحمت هاي تلفني اورژانس 115 اين استان در مقايسه با سال هاي گذشته تا حدودي كاهش يافته اما همچنان آمار بالايي را شامل مي شود.
مرادي خاطرنشان كرد: فرهنگ سازي و افزايش آگاهي و اطلاعات لازم به عموم مردم به ويژه كودكان و نوجوانان مي تواند شمار مزاحمت ها را كاهش دهد و ارائه خدمات به گروه هاي هدف با سهولت انجام شود.
6085/7320
خبرنگار: اعظم شامي *** انتشار دهنده: رويا رفيعي
زنجان - ايرنا - مسئول روابط عمومي مركز مديريت حوادث و فوريت هاي پزشكي دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي درماني استان زنجان گفت: به طور ميانگين 38 درصد تماس ها با اورژانس 115 اين استان طي هشت ماهه امسال مزاحمت هاي تلفني بوده است.