۱۷ آذر ۱۳۹۵، ۱۵:۲۸
کد خبر: 82336831
T T
۰ نفر
وزير بهداشت بيمارستان 540 تختخوابي چابهار را كلنگ زني مي كند

چابهار- ايرنا- معاون استاندار سيستان و بلوچستان و فرماندار شهرستان ويژه چابهار گفت: وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي روز جمعه در سفر به اين استان كلنگ ساخت بيمارستان 540 تختخوابي شهرستان چابهار را به زمين خواهد زد.

احمدعلي موهبتي روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: شهرستان راهبردي چابهار با توجه به موقعيت و جمعيت رو به افزايش پايين ترين شاخص هاي بهداشتي و امكانات بهداشتي درماني را در سطح استان سيستان و بلوچستان دارد.
وي بيان كرد: ساخت بيمارستان 540 تختخوابي در چابهار يكي از خواسته هاي ديرينه مردم محروم جنوب سيستان وبلوچستان است كه با عنايت دولت عمليات اجرايي آن از روز جمعه آغاز خواهد شد.
وي افزود: در سفر دي سال گذشته وزير بهداشت به چابهار عمليات ساخت حدود 40 طرح و پروژه بهداشتي درماني با زيربناي 22 هزار و 710 مترمربع در مناطق شهري و روستايي اين شهرستان آغاز شده است.
وي گفت: در مجموع براي تكميل و بهره برداري اين طرح ها اعتباري بالغ بر 485 ميليارد ريال هزينه مي شود.
وي ادامه داد: كلنگ ساخت دانشكده علوم پزشكي چابهار نيز در اين سفر به زمين زده مي شود و اقدامات لازم براي توسعه و بالابردن شاخص هاي بخش بهداشت و درمان با همت دولت در دستور كار قرار مي گيرد.
فرماندار چابهار بيان كرد: در اين سفر مركز تصوير برداري مكران شامل MRI و ماموگرافي، توسعه بخش ICU در بيمارستان چابهار، مركز بهداشتي درماني روستايي كمب و پايگاه بهداشتي شهري شماره يك نيز راه اندازي خواهند شد.
موهبتي گفت: هم اينك بيمارستان 158 تختخوابي امام علي (ع) اين شهرستان به جمعيت حدود 600 تا 700 هزار نفري چابهار و شهرهاي همجوار كنارك، نيكشهر، قصرقند، سرباز، فنوج و جاسك خدمات بهداشتي درماني ارايه مي دهد.
وي با بيان اينكه از دهه 1370 تاكنون 6 هزار مترمربع زيربنا فضاي بهداشتي در بيمارستان امام علي (ع) ساخته شده است، خاطر نشان كرد: با همت دولت تدبيرواميد و نگاه مثبت دكتر هاشمي وزير بهداشت تنها در محدوده اين بيمارستان هشت هزار و 995 مترمربع فضاي جديد بهداشتي درماني با 190 ميليارد ريال در حال احداث است.
وي تصريح كرد: شهرستان چابهار هم اينك داراي پنج مركز بهداشتي درماني شهري و 12 مركز روستايي است و از 83 خانه بهداشت مصوب 69 خانه بهداشت آن فعال است.
شهرستان چابهار از توابع استان سيستان و بلوچستان با 260 هزار نفر جمعيت از شمال به شهرستان هاي نيكشهر، قصرقند و سرباز، از شرق به كشور پاكستان، از جنوب به درياي عمان (مكران) و از غرب به بندر كنارك متصل است.
بندر زيباي چابهار واقع در قلب مَكُّرانِ بلوچستان و در فاصله 645 كيلومتري جنوب زاهدان مركز استان سيستان و بلوچستان از 2 شهر به نام هاي چابهار و نگور، سه بخش مركزي، دشتياري و پلان، 6 دهستان و 438 روستا تشكيل شده است.
3043**6081 خبرنگار: رستم كريمي نژاد ** انتشار دهنده: حيدر سراياني