۱۴۴ تیم عملیاتی دانشکده علوم پزشکی چابهار در مناطق سیلزده بلوچستان حضور دارند

چابهار - ایرنا - سرپرست دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی - درمانی چابهار گفت: ۱۴۴ تیم عملیاتی این دانشکده در مناطق سیلزده جنوب سیستان و بلوچستان مشغول به فعالیت هستند به طوریکه در این مدت از سه مورد غرق شدگی جلوگیری و ۱۲ نفر مصدم را جابجا کردند.

ایرج ضاربان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه وقوع سیلاب و بارش سنگین باران خدمات بهداشتی و درمانی در بلوچستان را تعطیل نکرد، افزود: وقوع بارندگی‌های وسیع در روزهای اخیر و ایجاد سیلاب در ۵۸۵ روستای زیر پوشش دانشکده علوم پزشکی چابهار با جمعیت ۱۸۶ هزار نفر را تحت تاثیر قرار داد.

وی توزیع کلر یک درصد چک کردن آب آشامیدنی، انجام یک‌هزار و ۸۲۰ مورد کلرسنجی برای چک کردن سالم بودن آب مصرفی،۲۱ مورد نظارت بر دفن بهداشتی حیوانات، برگزاری ۳۳ جلسه آموزشی گروهی، انجام ۱۰۴ مورد نظارت بر سالم بودن موادغذایی توزیع شده، تشکیل ستاد بحران دانشکده علوم پزشکی و بررسی وضعیت مناطق سیل زده و انجام ۲ تماس در شبانه روز را از مهمترین اقدامات در روزهای گذشته عنوان کرد.

سرپرست دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی چابهار با اشاره به خدمات ارائه شده در این سیلاب، خاطرنشان کرد: ۲۴ مادر باردار نزدیک به زمان زایمان به مراکز درمانی منتقل و ۸۹ مادر باردار در معرض آسیب در مکان امن اسکان داده شدند.

وی ادامه داد: در سیلاب اخیر اولویت ما نجات و انتقال افراد آسیب پذیر و بیماران بود؛ ۶ بیمار دیالیزی گرفتار در سیلاب به بیمارستان منتقل و به پنج فرد گرفتار شده زیر آوار خدمات درمانی سرپایی و بستری ارائه شد.

دکتر ضاربان با اشاره به نجات جان پنج نفر از افراد غرق شده، افزود: برخی افراد آسیب دیده با استفاده از بالگرد به مرکز درمانی یا مکان امن منتقل شدند.

وی، با تاکید بر لزوم استمرار کمک‌های همه جانبه از سوی وزارت بهداشت و استانداری، تصریح کرد: با وجود اینکه از لحاظ امکانات و بودجه ممکن است کمبودهایی وجود داشته باشد، اما در خدمت رسانی به مردم لحظه ای تعلل نکرده و سلامت مردم برای ما در اولویت قرار دارد؛ دارو و لوازم بهداشتی مورد نیاز نیز تامین شده است.

۱۴۴ تیم عملیاتی دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر در مناطق سیلزده بلوچستان حضور دارند

سرپرست دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی چابهار بیان کرد: ۷۰ درصد جمعیت تحت پوشش این دانشکده روستایی است و اکنون در شرایط پساسیل قرار داریم و خطرات جدی تری سلامت مردم را تهدید می کند، بنابراین تامین آب آشامیدنی سالم و بهداشت محیط از مهمترین اقداماتی است که انجام می دهیم؛ در این زمینه درخواست پشتیبانی از دانشگاه‌های دیگر را داریم، زیرا باید از بروز و شیوع بیماری واگیر پیشگیری کنیم.

وی گفت: در این سیلاب برخی زیرساخت‌ها و خانه‌های بهداشت دچار آسیب و خسارت شده، اما خدمات درمانی به صورت جهادی، جاری و برقرار است.

ضاربان بیان کرد: ارتقای شاخص‌های بهداشتی و درمانی از خواسته‌های بحق مردم محروم بلوچستان است و باید مردم از امکانات لازم و پزشک بهره مند باشند تا مجبور به عزیمت به سایر استان های کشور نباشند.

وی تکمیل طرح‌های نیمه تمام بهداشتی و درمانی، تخصیص ردیف ملی برای ساخت بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی، اعزام پزشک براساس چارت سازمانی مصوب و تکمیل خانه های بهداشت و مراکز بهداشتی ودرمانی در حوزه دانشکده علوم پزشکی چابهار را خواستار شد.

به گزارش ایرنا دانشکده علوم پزشکی چابهار یکی از مراکز آموزش عالی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی در شهر چابهار است که در هشت اسفند ۱۴۰۰ و جلسه ۲۵۸ شورای گسترش دانشگاه علوم پزشکی با تأسیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی در چابهار موافقت کرد و در تاریخ ۱۵ مهر ۱۴۰۲ رسما شروع به کار کرد هم اینک ۶ شهرستان چابهار، زرآباد، نیکشهر، دشتیاری، قصرقند و کنارک با جمعیت ۶۵۰ هزار نفر را زیرپوشش دارد.

۱۴۴ تیم عملیاتی دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر در مناطق سیلزده بلوچستان حضور دارند

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha