لزوم اهتمام همگاني در اجراي فريضه 'امر به معروف و نهي از منكر'

زنجان - ايرنا - معاون قضايي اداره كل دادگستري استان زنجان گفت: در شرايط حاضر مسأله ما در خصوص فريضه امر به معروف و نهي از منكر، اطلاع و آگاهي نداشتن از آن نيست بلكه مسأله اساسي اين است كه در مقام عمل و كاربرد آن در جامعه با مشكلاتي مواجه هستيم.

سيد نجم الدين صفوي روز چهارشنبه در كارگاه آموزشي توجيهي آمران به معروف و ناهيان از منكر سازمان جهاد كشاورزي استان با بيان اينكه امر به معروف و نهي از منكر در آموزهاي ديني ما جايگاه بسيار بلندي دارد، افزود: اگر هر فرد در جامعه در محيط و پيرامون خود فريضه امر به معروف و نهي از منكر را به جا آورد نتايج قابل توجهي در جهت بهبود اوضاع در پي خواهد داشت.
وي بابيان اينكه تشخيص منكرهاي اداري مبتني بر قوانين است و بر پايه استنباط هاي شخصي نيست، اظهار كرد: متأسفانه در جامعه برخي افراد به خود اجازه مي دهند در هر حوزه و زمينه اي اظهار نظر كنند در حالي كه همواره بايد قانون در تشخيص معروف و منكرهاي كاري و اداري مبنا قرار داده شود.
صفوي به تكريم ارباب رجوع و حفظ شأن مراجعه كنندگان اداره ها و سازمان ها تأكيد كرد و افزود: مسامحه و كوتاهي در انجام وظيفه جزو منكرات اداري است.
حجت الاسلام سيد مجتبي حسيني، نماينده ولي فقيه در جهاد كشاورزي استان زنجان نيز با بيان اينكه متأسفانه امر به معروف و نهي از منكر از فريضه هاي فراموش شده در جامعه است، گفت: ضمن آشنايي با احكام بجا آوردن اين فريضه، بايد با زبان نرم و محبت آميز نسبت به ترويج معروف ها در سطح جامعه اهتمام كنيم.
7312/6085
خبرنگار: حسن اكبري ** انتشار دهنده: رويا رفيعي