ندای وحدت شیعه و سنی حول محور پیامبر اكرم (ص) در سالروز میلاد پیامبر مهربانی ها در ارومیه

ارومیه- ایرنا- مردم ارومیه اعم از شیعه و سنی همزمان با سالروز میلاد پیامبر بزرگوار اسلام (ص) و امام جعفر صادق (ع) گردهم آمدند و ندای وحدت و همدلی سر دادند.

به گزارش ایرنا، مراسم جشن میلاد حضرت محمد مصطفی (ص) روز شنبه به همت دفتر نمایندگی ولی فقیه در آذربایجان غربی و سپاه شهدا با حضور اقشار مختلف مردم و دوستداران پیامبر اعظم و خاندان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در مسجد اعظم ارومیه برگزار شد.
مولودی خوانی، قرائت قرآن و سخنرانی در تبیین سیره نبی مكرم اسلام (ص) از برنامه های این جشن پرشور بود.
حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه، نمایندگان مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری، علمای اهل تشیع و تسنن و مدیران دستگاه های اجرایی در این مراسم حضور داشتند.
علی جعفرنژاد یكی از شهروندان حاضر در این جشن در گفت و گو با ایرنا با ابراز خوشحالی از وجود وحدت و امنیت در كشور گفت: وحدت امروز كشور را مدیون رهبری داهیانه مقام معظم رهبری هستیم.
این معلم بازنشسته آموزش و پرورش افزود: مردم ولایت مدار آذربایجان گوش به فرمان مقام معظم رهبری در دفاع از امت اسلامی و حفظ وحدت هستند.
محمد باباخوانی از شهروندان اهل تسنن ارومیه نیز در گفت و گو با ایرنا وحدت موجود در كشور را از نعمت های الهی دانست و افزود: این وحدت موجب شده تا ایران به كشوری امن در منطقه ای مملو از ترور و كشتار تبدیل شود.
وی ادامه داد: در جمهوری اسلامی ایران شیعه و سنی برادر و برابر هستند و این امر از جمله عوامل توسعه روزافزون كشور به شمار می رود.
حجت الاسلام محمدباقر كریمی مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی نیز در گفت و گو با ایرنا برادر بودن شیعه و سنی در نظام اسلامی را از نقاط قوت انقلاب اسلامی برشمرد و گفت: روحیه برادری میان شیعه و سنی باید تقویت شود.
وی افزود: ریشه ای ترین موضوعی كه وضعیت ایران اسلامی را در منطقه تثبیت كرده، همین وحدت است.
حجت الاسلام كریمی اظهار كرد: قرآن سمبل وحدت بین مذاهب و پیامبر اكرم (ص) و اهل بیت (ع) مظهر همدلی آحاد مختلف مسلمانان است.
به گزارش ایرنا، 17 ربیع الاول برابر با 27 آذرماه برابر است با سالروز میلاد نبی مكرم اسلام (ص) این روز درتاریخ كشورمان روز ملی مبارزه با خشونت و افراط گرایی هم نامیده شده است.
گزارش این رویدادهای خبری به همراه گزارش تصویری آن ها و اخبار متنوع دیگر، هر روز بر روی سایت ایرنا استان http://www.irna.ir/wazarbaijan و كانال تلگرامی @irnaoromiye منتشر می شود.
3214/2093** خبرنگار:شاهین سپهراد ** انتشاردهنده: صابر چهرقانی