۱۲ دی ۱۳۹۵، ۲۳:۰۰
کد خبر: 82370518
T T
۰ نفر
هجوم يكهزار پناه جو به منطقه مرزي سئوتاي اسپانيا

تهران – ايرنا – پليس شهر سئوتاي اسپانيا شامگاه يكشنبه اعلام كرد كه حدود يكهزار پناه جو و مهاجر آفريقايي از مراكش با هجوم به منطقه مرزي شهر سئوتا قصد داشتند تا با عبور از حصار مرزي به اين شهر وارد شوند.

به گزارش خبرگزاري فرانسه، مركز پليس سئوتا افزود: يك هزار و 100 نفر كه تلاش داشتند با عبور از حصار 6 متري مرزي خود را وارد منطقه سئوتا كنند با نيروهاي پليس سئوتا درگير شدند كه در اين درگيري 10 تن از نيروهاي پليس به شدت زخمي شدند.
بر اساس گزارش مركز پليس سئوتاي اسپانيا در اين درگيري ها تنها دو مهاجر غيرقانوني موفق شدند تا از حصار مرزي عبور كنند، اما زخمي شده و به بيمارستان شهر سئوتا منتقل شدند.
از سوي ديگر وزارت كشور مراكش با انتشار بيانيه اي اعلام كرد كه نيروهاي امنيتي اين كشور با جلوگيري از خروج اين مهاجران غير قانوني موفق شدند همه آن ها را دستگير كنند.
بنا بر گزارش وزارت كشور مراكش در درگيري نيروهاي امنيتي مراكش با مهاجران دستكم 50 تن از مهاجران زخمي شدند.
هجوم مهاجران غيرقانوني به نقطه مرزي مراكش و اسپانيا درحالي انجام گرفت كه مقام هاي مراكشي از اواسط ماه گذشته ميلادي در اقدامي گسترده در تلاش است تا مساله مهاجران غيرقانوني را كه بيشتر آن ها به صورت غيرقانوني از صحراي آفريقا وارد كشور مراكش شدند، حل كند.
برآورد مي شود كه حدود 25 هزار مهاجر غيرقانوني در مراكش حضور دارند.
براساس اعلام رباط، ازسال 2002تاكنون بيش از 150 شبكه تروريستي در مغرب متلاشي شده است.
عناصر مرتبط با داعش بارها كشور مراكش را هدف حملات تروريستي خود قرار داده اند.
مراكش كشوري در شمال آفريقا و در شمال غربي الجزاير و در شرق منطقه صحراي غربي واقع شده است.
خاورم**9365** 1064
مترجم: رضا ميرزائي* انتشار دهنده :‌ فرشاد محسن زاده