۲ بهمن ۱۳۹۵، ۱۱:۳۴
کد خبر: 82395322
T T
۰ نفر
آمار كشف تخلف در فضاهاي مجازي از سوي پليس فتا قابل قبول است

قزوين - ايرنا - دادستان عمومي و انقلاب قزوين با اشاره به اينكه توسعه و گستردگي فضاي مجازي موجب سوء استفاده و افزايش تخلف از اين فضا شده، گفت: ميزان كشف تخلف هاي صورت گرفته در اين زمينه از سوي پليس فتا قابل قبول است.

به گزارش روز شنبه ايرنا به نقل از روابط عمومي دادسراي عمومي و انقلاب قزوين، حجت الاسلام اسماعيل صادقي نياركي در جريان بازديد خود از پليس فتا، افزود: دستگاه ها بايد نسبت به فضاهاي مجازي احساس مسئوليت كنند زيرا كوتاهي از سوي آنها در چنين عرصه اي و آلوده شدن به انواع جرائم پذيرفتني نيست.
وي با اشاره به بهره مندي پليس فتا از نيروهاي تحصيل كرده، خلاق و پر انرژي، يادآور شد: با توجه به گذشت يك دهه از فعاليت اين پليس تخصصي، در صورت نياز، كمك و حمايت هاي لازم از آن بايد صورت گيرد زيرا آنها با كار شبانه روزي خود درصد بالايي از بار پرونده هاي قضائي را به دوش مي كشند.
حجت الاسلام صادقي نياركي ادامه داد: در زمينه برخورد با جرائم رايانه اي و وظيفه پليس فتا، هماهنگي هاي لازم با دادستان هاي استان انجام و شعب تخصصي در اين زمينه نيز تعيين و در اين زمينه فعال هستند.
وي با اشاره به نشست دادستان كل كشور در راستاي ساماندهي فضاي مجازي و تاكيد وي به دادسراهاي سراسر كشور، ادامه داد: با توجه به اهميت فضاي مجازي بايد اين مهم ساماندهي شود و از دستگاه هاي مربوط نيز خواسته شده تا با انجام وظايف خود به نحو شايسته، از اين فضا به خوبي استفاده شود.
حجت الاسلام و المسلمين صادقي نياركي يادآور شد: دستگاه هاي متولي وظيفه دارند نظارت هاي خود را افزايش داده تا زمينه سوء استفاده از اين فضا به حداقل ممكن برسد و دادستاني با همكاري پليس فتا نيز همكاري هاي لازم را جهت هرگونه سوء استفاده به عمل آورد.
وي درباره استفاده از فيلترشكن ها نيز گفت: وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات اقدام هاي مفيد و خوبي را انجام داده، هر چند تا رسيدن به هدف اصلي فاصله زيادي داريم.
عضو شوراي مسئولان قضائي استان قزوين ادامه داد: نظام سلطه و دشمنان جمهوري اسلامي ايران يكي از مهمترين راه هاي ضربه زدن به نظام مقدس جمهوري اسلامي را در هجمه به فرهنگ اسلامي مردم، به خصوص جوانان از طريق فضاهاي مجازي هدف گذاري كرده و در اين راه ترويج فساد و فحشا در بين جوانان ايران اسلامي كه پدران و مادران آينده جامعه خود هستند را يكي از اصلي ترين روش هاي مورد نظر جهت به انحراف كشاندن اين قشر، قرار داده است.
حجت الاسلام صادقي نياركي افزود: دادستاني قزوين براساس وظايف ذاتي خود با رصد تحرك و فعاليت ها در حوزه هاي مختلف با هدف شناسايي افراد فعال در زمينه ترويج ابتذال و عادي سازي بي بندوباري، تلاش مي كند با ايجاد فضايي سالم و امن براي جوانان و خانواده ها، زمينه كاهش آسيب هاي اجتماعي و دفاع از هويت ملي و مذهبي را فراهم كند.
وي با اشاره به اينكه نگاه مقام معظم رهبري درباره جنگ نرم با علم و آگاهي از وقوع چنين اتفاق هايي بوده، اضافه كرد: تلاش بر اين است تا حريم و بنيان خانواده هاي ايراني حفظ و در همين راستا با حركت هاي مغاير نيز برخورد لازم صورت پذيرد.
دادستان عمومي و انقلاب قزوين، ترويج و اشاعه فحشا از طريق شبكه هاي اجتماعي را موجب تغيير در فرهنگ ايراني - اسلامي و هنجارشكني دانست و افزود: در پي اقدام هاي گذشته اين دادستاني و با دستور مستقيم اينجانب با انجام اقدام هاي گسترده اطلاعاتي و رصد فضاي مجازي موفق شديم افراد زيادي را كه مبادرت به انتشار محتويات مبتذل (مدلينگ در فضاي مجازي) كرده بودند را دستگير كنيم.
7388/8054* خبرنگار: پريسا نوروزي** انتشار دهنده: رضا اسدي