۱۹ خرداد ۱۴۰۲، ۸:۵۱
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 85134491
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رئیس کل دادگستری زنجان: باید مراقب تهدیدات فضای مجازی باشیم

زنجان - ایرنا - رئیس کل دادگستری زنجان گفت: امروز باید خودمان را به دانش فضای مجازی روز اعم از نرم افزاری و سخت افزاری مجهز کنیم و مراقب تهدیدات آن باشیم.

یه گزارش ایرنا، حجت الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی شامگاه پنجشنبه در همایش جرایم نوظهور سازمان یافته سایبری و استناد پذیری ادله دیجیتال، افزود: یکی از موضوعات مهمی که در برنامه عملیاتی ۱۴۰۲ قوه قضاییه به آن توجه شد موضوع آموزش است و این همایش مشترک قضایی و انتظامی در راستای اجرای همین برنامه برگزار شد.

وی با بیان اینکه همه ما به حضور و زندگی در فضای مجازی ناگزیر هستیم، اضافه کرد: در عصر حاضر ارائه خدمات در حوزه های مختلف در این بستر انجام می شود و دستگاه قضایی هم در انجام وظایف از این فضا استفاده می کند.

این مسوول تاکید کرد: استفاده درست از این فضا فرصت خدمت مضاعف را فراهم می کند اما باید مراقب تهدیدات فضای مجازی هم بود.

وی به درخشش چشمگیر پلیس فتا به رغم سازمان نوظهور بودن اشاره کرد و گفت: امروز پلیس فتای جمهوری اسلامی در مقایسه با پلیس سایر کشورها سرآمد است.

این مسوول قضایی با تاکید بر تجهیز خود به دانش فضای مجازی روز، افزود: باید با کسانی که از این بستر علیه اشخاص، اموال و امنیت کشور فضاسازی و اقدام می کنند مقابله کنیم.

رئیس کل دادگستری زنجان به نقش مستقیم و موثر فضای مجازی در اغتشاشات اخیر کشور اشاره کرد و گفت: در حوادث اخیر دشمنان نظام با سوء استفاده از این فضا با تمام امکانات در جهت ناامن کردن کشور تلاش کردند اما با رهبری حکیمانه مقام معظم رهبری، حضور انقلابی و جهادی مردم در صحنه و اقدامات مقابله ای در فضای مجازی اینبار هم مانند گذشته توطئه دشمنان خنثی شد.

صادقی نیارکی با بیان اینکه استفاده درست از فضای مجازی در ارائه خدمات سریع و با حجم بالا به مردم بسیار موثر است، افزود: در کنار محاسن استفاده از فضای مجازی باید مراقب معایب و آسیب های این فضا نیز بود.

وی خاطر نشان کرد: قضات ما در عصر دیجیتالی و مجازی برای امر قضاوت نیازمند آشنایی دقیق به فضای مجازی و آموزش در این حوزه هستند و برگزاری چنین دوره هایی در فرایند رسیدگی به پرونده ها بسیار موثر خواهد بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha