۶ بهمن ۱۳۹۵، ۱۱:۱۸
کد خبر: 82401160
T T
۰ نفر
نهمین جشنواره تئاتر كودك و نوجوان خوزستان در دزفول آغاز به كار كرد

دزفول - ایرنا - نهمین جشنواره تئاتر استانی كودك و نوجوان خوزستان صبح چهارشنبه با حضور گروه های مختلف نمایش و سخنرانی فرماندار دزفول در محل تالار اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهر آغاز به كار كرد.

به گزارش ایرنا معاون استاندار و فرماندار ویژه دزفول در آئین افتتاحیه این جشنواره با اشاره به ظرفیت بالای شهرستان دزفول در زمینه های مختلف هنری گفت: دزفول با وجود هنرمندان صاحب نام در رشته تئاتر دارای ظرفیت بسیار بالایی است.
حبیب اله آصفی افزود: استقبال مردم دزفول از نمایش های اجرا شده در مجتمع فرهنگی سینمایی دزفول به حدی است كه شاید بتوان گفت تنها شهری كه قابل رقابت با دزفول از نظر علاقه مندی مردم به هنر نمایش تئاتر می باشد تهران است.
وی علاقه مندی مردم دزفول به رشته های مختلف هنری به ویژه هنر تئاتر را بیانگر هوشمندی مردم و ظرفیت بالای هنرمندان این شهرستان دانست و گفت:باید به مردم دزفول به خاطر این ظرفیت ها تبریك گفت.
آصفی با قدردانی از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دزفول و دست اندر كاران برگزاری جشنواره استانی تئاتر كودك و نوجوان در دزفول افزود:میزبانی این جشنواره فرصتی برای علاقه مندان به تئاتر كودك و نوجوان در دزفول می باشد.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دزفول نیز به خبرنگار ایرنا گفت:هفت اثر نمایشی به جشنواره تئاتر كودك و نوجوان استان خوزستان راه یافته اند كه از امروز تا روز جمعه در تالار ارشاد ، سالن ایثار ، فرهنگسرای شهید مدرس و مجتمع فرهنگی سینمایی در 2 نوبت صبح و عصر به روی صحنه می روند.
نادر سعادتی فرد افزود:جشنواره استانی تئاتر كودك و نوجوان پس از وقفه پنج ساله با حمایت هنرمندان خوزستان و دزفول و نیز مشاركت فرمانداری ، شهرداری و شورای شهر،آموزش و پرورش و كمیته امداد برگزار شده است.
وی با اشاره به فراخوان سه ماه پیش این جشنواره گفت:در مجموع 23 اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده كه پس از بررسی متن های رسیده و بازبینی صورت گرفته توسط شورای بازبینی هفت اثر نمایشی مجوز ورود به بخش رقابتی جشنواره را كسب كردند.
سعادتی فرد اعلام كرد:به رنگ بهار از شهرستان ایذه،كی بود چی بود از اهواز،پریای من و قلب مترسك از دزفول،شیر و موش از شوش ،دختر انار از مسجدسلیمان و جك و لوبیای سحرآمیز از امیدیه هفت اثری هستند كه از ششم تا هشتم بهمن ماه در دزفول به روی صحنه می روند.
وی افزود:نمایش های 'بچه های غار' از اراك و 'منتظر تماس شما هستم' از دزفول در بخش میهمان این جشنواره اجرا دارند.
نهمین جشنواره تئاتر استانی كودك و نوجوان خوزستان با اجرای نمایش ' پریای من ' به نویسندگی و كارگردانی آزاده رئیسی از دزفول در تالار ارشاد دزفول آغاز شد.
6068
خبرنگار و انتشار:محمدعلی فریدپناه