۲۴ بهمن ۱۳۹۵، ۱۳:۰۴
کد خبر: 82427229
T T
۰ نفر
خام فروشي و نبود برند سازي مشكلات مهم صادرات كالا از گناباد است

گناباد-ايرنا- فرماندار گناباد گفت: خام فروشي و نبود برند سازي مناسب از مشكلات مهم صادرات و ارسال كالا از اين شهرستان به ساير نقاط كشور و ديگر كشورها محسوب مي شود.

به گزارش ايرنا محمد علي نبي پور روز يكشنبه در نشست بررسي مسائل و مشكلات بازاريان و فعالان اقتصادي گناباد افزود:اين شهرستان از ظرفيتهاي بسياري در توليد محصولات كشاورزي برخوردار است ولي به دليل توجه ناكافي به مقوله برندسازي بسياري از كالاهاي توليدي اين شهرستان حتي زعفران و سماق به صورت خام به ديگر نقاط استان خراسان رضوي صادر و با بسته بندي و برند آن منطقه صادر مي شود.
وي ادامه داد: علاوه بر محصولات كشاورزي؛ گناباد در زيرساختهاي صنعتي و معدني از ظرفيتهاي بسيار خوبي برخوردار است كه توجه به مقوله برند سازي بستر توسعه و رونق اقتصادي بيشتر منطقه را فراهم مي كند.
وي گفت: مذاكراتي با آستان قدس رضوي براي جلب سرمايه گذاري احداث خط آهن بجستان به گناباد در حال انجام است كه تحقق آن نيازمند توجه بخش خصوصي و آستان قدس به اين مقوله مي باشد و اعتبارات دولتي جوابگوي بخش عظيم سرمايه گذاري در اين بخش نيست.
فرماندار گناباد گفت: اهميت احداث راه آهن در اين شهرستان به مراتب بيشتر از فرودگاه بود و خط آهن موجب شكوفايي اقتصادي معادن و صنايع شهرستان مي شد.
نبي پور با انتقاد از عملكرد شهرداري گناباد در خدمات رساني به مردم افزود: در گسترده 1800 هكتاري داخل شهر گناباد بيش از 40 هزار نفر ساكن هستند كه اين وسعت با شهر حدود 300 هزار نفري سبزوار برابر است.
وي گفت: شهرداري با امكانات و زيرساختهاي محدود و كمبود اعتبارات با مشكلات بسياري در ارائه خدمات به مردم مواجه است.
وي اظهار كرد: سياستها و دستور العمل هاي پرداخت ماليات به صورت متمركز در تهران و پايتخت تدوين وبرنامه ريزي پايه ماليات بر درآمد كسبه گناباد با مناطق مرفه نشين تهران به يك ميزان سنجيده مي شود.
شهرستان گناباد در فاصله 287 كيلومتري مشهد و جنوب استان خراسان رضوي واقع است.
2095/6012خبرنگار: عليرضا حسن زاده ** انتشار دهنده: علي حيدر شاه حسيني