۱۶ اسفند ۱۳۹۵، ۱۳:۴۵
کد خبر: 82454309
T T
۰ نفر

طرح كشوری كندوی كتاب در مدارس گیلان به اجرا درآمد

۱۶ اسفند ۱۳۹۵، ۱۳:۴۵
کد خبر: 82454309
طرح كشوری كندوی كتاب در مدارس گیلان به اجرا درآمد

رشت - ایرنا - مدیر روابط عمومی اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان گیلان از آغاز اجرای طرح كشوری كندوی كتاب در واحدهای آموزشی استان خبر داد.

مهیار فتحی پور روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: سومین مرحله طرح كندوی كتاب با محوریت كتاب (نرگس) و با شعار (انقلاب نرگس ها) ویژه نوجوانان و جوانان به اجرا درآمد.
وی اظهار داشت: در اجرای این طرح اعضای اتحادیه انجمن های اسلامی پس از مطالعه كتاب و تكمیل كاربرگ مربوطه، به معرفی و فروش كتاب نرگس (با موضوع انقلاب اسلامی، ایثار ، شهادت و حجاب) اقدام می كنند.
وی بیان داشت: در اجرای این طرح اتحادیه انجمن های اسلامی شهرستان و استان و یا دانش آموزان، كتاب را از طریق روش های مراجعه به كتاب فروشی ها و فروشگاه های فرهنگی سراسر كشور یا ارسال عدد یك به شماره 30005319 یا تماس با شماره تلفن 66460993-021 یا خرید اینترنتی از طریق sooremehr.irتهیه خواهد كرد و به تبلیغ، ترویج و فروش آن در مدرسه می پردازند.
وی بیان داشت: ترویج فرهنگ كتابخوانی و مهارت مطالعه مفید، تقویت انگیزه كسب معرفت و بصیرت اسلامی و انقلابی و مهارت های عملی زندگی به عنوان عناصر الگو، پیشتاز و محوری در ترویج مطالعه و كتابخوانی و ارتقای كمی و كیفی مطالعه و كتابخوانی از جمله اهداف اجرای این طرح است.
وی ادامه داد: مطالعه كتاب و تكمیل كاربرگ معرفی كتاب، استفاده از ظرفیت كتابخانه یا نمازخانه مدرسه برای تبلیغ و ترویج ، فروش و معرفی كتاب، تولید محصولات برای ترویج كتاب، معرفی كتاب در مراسم صبحگاهی، نصب پوستر تبلیغ كتاب در فضای مدرسه ( دفتر انجمن، نمازخانه و...)، نصب خلاصه كتاب در تابلوی اعلانات مدرسه، راه اندازی ایستگاه كتاب در مدرسه، ارایه كتاب یا خلاصه آن و از فعالیت های انجمن اسلامی در این دوره است.
وی با بیان این كه بهره برداری از كتاب (نرگس) در قالب پویش ترویج مطالعه كتاب است، اظهار كرد: دانش آموزان برای شركت در این مسابقه و پویش بایستی برچسب (label) را خراشیده و كد یازده رقمی شركت در مسابقه را به شماره1000100015000پیامك كنند.
فتحی پور تصریح كرد: در صورتی كه نسخه دیجیتال كتاب (نرگس) از كتابخوان سوره مهر تهیه شود این كد به شماره موبایل آنها پیامك می شود كه جایزه این بخش ، 4 نیم سكه بهار آزادی به همراه 5 كارت هدیه دومیلیون ریالی است.
وی بیان كرد: روش دیگر نیز اینگونه است كه یك متن صد كلمه ای درباره كتاب نوشته شود، این متن می تواند معرفی كتاب یا حس افراد نسبت به كتاب باشد، یا این كه از كتاب عكس گرفته شود و با هشتگ # كتاب شارژ در فضای مجازی منتشر شود.
وی یادآور شد: این عكس می تواند از جلد كتاب باشد و یا صفحه ای كه آن را دوست دارید، عكس و یا متنی كه به یكی از روش های یاد شده تولید شده، در شبكه های اجتماعی موبایل، با شناسه @ketabcharge ارسال شود.
دانش آموزان برای این كه در بخش ویژه اعضاء انجمن های اسلامی شركت كنند و در داوری مستقل حضور داشته باشند، بایستی حتما از هشتگ #كندوی _ كتاب نیز استفاده كنند، یعنی در ارسال متن و عكس، دو هشتگ #كتابشارژ و #كندوی_كتاب را حتما ذكر كنند.
طرح كندوی كتاب تا 14 خرداد 96 در شبكه دانش آموزی و دو سطح مدرسه و قرارگاهی اجرا می شود.
بیش از 375 هزار دانش آموز در استان گیلان تحصیل می كنند.
خبرنگار: شادی خورشیدی سدهی ** انتشارهنده: نصراله ابراهیمی
7286/6070